Radiomir modeller ....

Medlem
10. sep. 2008
Sted
Oslo
Har en stund vurdert å kjøpe en "enkel" Radomir modell uten sekundviser med manuelt opptrekk og helst sandwich dial (eks. PAM210).

Er nå i Hellas, og tok turen innom en meget hyggelig AD her. De hadde dessverre ikke PAM210 inne, men derimot hadde en Radiomir Black Seal m/logo og sekundviser (PAM380).

Det jeg stusser over er prisforskjellen på disse 2 modellene. Prisen skiller med hele €1.200,- !

Urverket er så og si det samme (OPII vs OPX), eneste forskjellen som jeg ser er at 210 har sandwich dial og exhibition baklokk.

Er det noe jeg har oversett, hvorfor er PAM210 priset så mye dyrere ....?

tigergutt

Takk krille .... ser ut som flere er i samme situasjon som meg :)

Hjernen min er nok litt låst på PAM210, men må si at PAM380 også var fristende.

Vel tilbake i tenkeboksen igjen, de er jo begge pene og klassiske modeller.

Tar gjerne imot feedbacks fra dere her på TS ift. hvilke valg dere hadde tatt.

tigergutt

Hva tror dere om denne til et kvinnehåndledd?

PAM 337 - 42mm
1263405237147_Pam_337_Front.jpg

Har fått mer og mer sansen for Radomir både med tanke på meg selv og kona...

Kjør debatt! ;)

Hva tror dere om denne til et kvinnehåndledd?

PAM 337 - 42mm
1263405237147_Pam_337_Front.jpg

Har fått mer og mer sansen for Radomir både med tanke på meg selv og kona...

Kjør debatt! ;)

Nydelig Boenna! Radomir er de flotteste Paneraiene IMO. Tror jeg hadde valgt en i 45mm. Utforming av lugs, slank kasse og det faktum at jeg synes oversized passer jentene.

Dessuten, jeg liker Pamene best i tradisjonelle størrelser. Radomir skal jo være 45mm :D

Nydelig Boenna! Radomir er de flotteste Paneraiene IMO. Tror jeg hadde valgt en i 45mm. Utforming av lugs, slank kasse og det faktum at jeg synes oversized passer jentene.

Dessuten, jeg liker Pamene best i tradisjonelle størrelser. Radomir skal jo være 45mm :D

Da snakker vi f.eks. om en PAM210...

1263404531010_Pam_00210.jpg

Problemet med denne er at den ville vært mer til meg enn til henne. På plussiden må det nevnes at den er en del billigere...

Begge modellene er meget flotte og klassiske!

Jeg har selv sett på mange Radomir modeller den siste tiden, men stort sett vender jeg tilbake til PAM210.

Tror det er den rene skiven som tiltaler meg, samt at teksten "Panerai" og "Radomir" er splittet over og under senter på skiven ... dette gir den et mer symmetisk og korrekt utseende for min smak.

42mm vs 45mm ?
Jeg ville selv valgt 45mm, men ser jo din utfordring dersom klokken er tiltenkt din kone.
Mulig du må kjøpe begge størrelsene :D, da bør iallefall kona bli fornøyd!

tigergutt

Har du ikke kjøpt nok klokker til kona? Hva med å tenke litt på deg selv snart?