Radiomir..... The way to go, or "no go"?

Haha, på generell basis , din gjøk;)

Siden jeg fant den på sa noe annet, men referanser har vært feil før:/

Absolutt!
En designmessig perle.
"Nyversjonen" av PAM249. .Fortsatt like vintage som 249. Men i ny og forbedret utgave.

Der 249 kom i 2006 basert på ETA, lanseres PAM448 i 2012 med inhouse P.3000. Åpenbart hakket mer attraktivt med en slik upgrade. Og litt annet smått.
Litt fiffig med 249, som er en slags 'tribute' til Radiomirs første lansering på slutten av 30-tallet. I cirka 1936. Derfor ser vi den under SIHH i 2006, 70 år etter. Og selvsagt produseres den i 1936 eksemplarer.
448 lanseres som en solid upgrade under SIHH i 2012. Men nå er den en Special Edition. I 500 eksemplarer.

Joda, dette kan Panerai.

Men litt too bad; - den er fortsatt på 47mm......:mad:

PAM249
00016975.jpg

PAM448
1ylpb5.jpg

Baksiden - med 249 til høyre, og 448 med P.3000 til venstre

L1060045.jpg

Sånn bare for å forklare at 45mm er lite. Du får radiomir 031 og da;) 48 mm tourbillion gmt.

u9avy2u7.jpg

For meg utgår nok painted dial, men...

Å ja, det er derfor ja;)
Forøvrig er det vel en PAM316?

Haha, på generell basis , din gjøk;)
Siden jeg fant den på sa noe annet, men referanser har vært feil før:/

PAM316 it is.
Og hvorenn vakker og komplisert den er, blir nok en PAM Tourbillon GMT på 48mm - i Platinum - hakket too much.
Synes vel å finne den har en RRP rundt 144k. I dollar.
Tror nok det finnes mye annet jeg ville foretrekke før denne om man skulle opp i en mill for ett enkelt ur, må nesten si det....;)

Her kunne du vært litt mindre jante og sagt; uff og uff så synd den er for stor;)

Joda, ser den.
Og etter at jeg idag var innom og fikk bekreftet at 42 faktisk er en OK size, og 45 blir en "litt mindre OK" size for meg, så kan jeg selvsagt kaste det kortet og si.....sorry, men den er for stor....;)

Og, altfor mange komplikasjoner på en Radiomir dropper jeg. Jeg ønsker den mer "lean, mean and clean". Det har jeg erkjent.

Jeg går i tenkeboksen.
Men, jeg sitter med en følelse av at en PAM337 i stål, eller PAM338 i titan kan være veien å gå. Om ikke annet som en start og aldri så liten (for)smak av Radiomir-verden.
For, på en eller annen måte må jeg nok inn i den.
Til slutt.

:cool:

Joda, ser den.
Og etter at jeg idag var innom og fikk bekreftet at 42 faktisk er en OK size, og 45 blir en "litt mindre OK" size for meg, så kan jeg selvsagt kaste det kortet og si.....sorry, men den er for stor....;)

Og, altfor mange komplikasjoner på en Radiomir dropper jeg. Jeg ønsker den mer "lean, mean and clean". Det har jeg erkjent.

Jeg går i tenkeboksen.
Men, jeg sitter med en følelse av at en PAM337 i stål, eller PAM338 i titan kan være veien å gå. Om ikke annet som en start og aldri så liten (for)smak av Radiomir-verden.
For, på en eller annen måte må jeg nok inn i den.
Til slutt.

:cool:

PAM337 ser ut som en herlig radiomir, og er unisex IMHO, så la deg ikke stoppe av noen som hevder den er kun for damer.

Men jeg må innrømme at jeg hadde sett deg for meg med en 190...med dét verket er den bare too cool for school ;) :cool:

PAM337 ser ut som en herlig radiomir, og er unisex IMHO, så la deg ikke stoppe av noen som hevder den er kun for damer.

Men jeg må innrømme at jeg hadde sett deg for meg med en 190...med dét verket er den bare too cool for school ;) :cool:

Tja, la meg heller si det slik:
I fare for å bli oppfattet altfor mannssjåvinistisk (ref. en del tidligere innlegg), så kan jeg jo med denne eventuelle anskaffelsen vise at selv jeg har myke sider. Ja, sågar eventuelle feminine.
I den grad akkurat det er god latin i denne testosteronladede sjappa med sin utilslørte og selverkjente påfuglfaktor.;)

Peace.

Og jeg skal tenke på saken hva angår den 190'en, mikkemus!
Det er en usedvanlig vakker Radiomir.
Det også.

En kjapp oppsummering av klokkene du viser til i tidligere innlegg.

PAM 337 – Veldig fin, men som jeg har skrevet, 42 mm blir litt feil for meg.
PAM338 – Som over, men her er jeg heller ikke noe fan av materialet. Panerai og titan skurrer i mine øre.
PAM355 – En klokke jeg selv har siklet på da jeg synes mekanisk alarm er en utrolig kul komplikasjon, men på denne modellen synes jeg det blir litt rotete. Dessverre synes jeg videre at cyclopse og gmt løsningen ødelegger.
PAM369 – Litt mye tekst på skiven for min del, samt rar utforming av pushere iht. Kasseform
PAM190 – Her snakker vi, fantastisk JlC 8 dagers verk, dødsfett med PR-Indikator bak. Ryddig skive, sandwich dial. Om jeg skal peke på noe ved denne klokken som ikke klinger umiddelbart er det gullviserne, men dette hadde absolutt ikke vært en dealbreaker for meg.
PAM210 – Ryddig skive, sandwich dial. Hva som lurer seg på innsiden vet jeg ikke, men fra fremsiden må jeg si at dette er bare lekkert!
PAM268 – PR indikator på skiven, samt cyclopse trekker nei.
PAM287 – Cyclopse trekker ned.
PAM380 – Nydelig sak, men som dressur synes jeg ikke logo gjør seg på skiven.
PAM388 – Om du skal ha en Radiomir med dato er dette veien å gå.
PAM249 – PERFEKT!

Utmerket oppsummering, Mathfjeld!
Bortsett fra at 42mm ikke blir feil for meg, sammenfaller din vurdering stort sett 100% med min.

Dette er så marginalt som det kanskje kan bli, men 45mm føltes ikke riktig. I dag. Da må jeg gi dette litt mer tid, om jeg skal vurdere andre modeller enn 337 og 338. Too bad. Hadde håpet på godfølelsen med 45 i dag. Men som vi vet: - av og til er 1 millimeter nok....

Anyways, vi var veldig enige om at 42 "did the trick". Sizewise. Nå må jeg bare få sjekket ut en helt komplikasjonsfri Radiomir, så kan jeg nærme meg en konklusjon.

Tror dette kan gå veien.....:rolleyes:

En tanke; pam 378. Du flørtet vitterlig med rose daytona. Kansje, muligens det finnes en åpning for at denne kan bli en bedre løsning for deg mtp farget gull?

En tanke; pam 378. Du flørtet vitterlig med rose daytona. Kansje, muligens det finnes en åpning for at denne kan bli en bedre løsning for deg mtp farget gull?

Det er sant, Entropy - det er ingen umulighet at en Radiomir i RG kunne vise seg å være det uret som slo to fluer i en smekk..
Må si jeg er veldig sulten på å få prøvet modellene, men det må åpenbart bli på neste oppdrag ut av landet. Her er det ingen å oppdrive pt.

Ut fra bilder av 378, ser det imidlertid meget elegant ut. Og jeg burde hatt et ur i RG. Tricky sak å finne ut hvilken det isåfall skulle være, må bare erkjenne det...