Ran i Sandefjord...

Nå må det bli slutt på dette naivistiske tullet med åpne grenser! Det fører jo bare til dritt..

Fikk Speedyen smurt og regulert der i fjor da jeg bodde i Sandefjord. De var meget hjelpsomme og hyggelige! Synd at dette skjer så altfor ofte :(

Påtide med balltre og gun'er under disken igjen!?

Forferdelig at det holdes på slik uten at det blir særlig konsekvenser..

Påtide med balltre og gun'er under disken igjen!?

Forferdelig at det holdes på slik uten at det blir særlig konsekvenser..

Eneste problemet da, er at ranerene kommer til å stille opp med avsagd hagle istedenfor pepperspray.

Det jeg tror er det mest effektive er å bruke sluser, eller skikkelig sikkerhetsglass i montrene, som ikke kan knuses med hammer, og som har tidslås el.

De som blir tatt skulle blir straffet etter gjeldene sharia-lovgivning, da blir det plutselig vanskelig å bære klokke;)

Sluse og dørvakter har vi sett i andre europeiske land i lang tid, at vi i Norge tiltrekker oss kriminelle personer er da ikke så rart. Den eneste løsningen er økt sikkerhet.

Eneste problemet da, er at ranerene kommer til å stille opp med avsagd hagle istedenfor pepperspray.

Det jeg tror er det mest effektive er å bruke sluser, eller skikkelig sikkerhetsglass i montrene, som ikke kan knuses med hammer, og som har tidslås el.

De som blir tatt skulle blir straffet etter gjeldene sharia-lovgivning, da blir det plutselig vanskelig å bære klokke;)

Selvfølgelig ingen god ide med våpen i butikk, bare en uttrykksform for at noe må skje snart!;)

Så lenge det er glass og mulighet til å knuses på et eller annet vis vil vel kjeltringen få til det! Sluse ser jeg på som en god del-løsning på noe av problemt, i tillegg ender det vel opp med egen vakt i/utenfor butikken slik jeg har sett flere steder i Europa.. I tilegg må det komme noen straffer som virkelig svir!!

Med fornyet tillit til politiet etter pågripelsen av prippas overfallsmann satser på i hvertfall at de begge blir tatt. Men som folk sier. Sluser og sikkerhetsglass må til.

Triste greier. Håper det går bra med alle berørte. Må si det var modig og muligens dumdristig av urmakeren å ta opp jakten!

Av de butikkene som har vært mest lei av innbrudd (f.eks. Anton Sport på Røa) - så er dette installert :

http://www.tryggogsikker.no/html/599.html

.....la meg si det slik...man unngår disse butikkene som har dette installert.

PS! Vil bare presisere at jeg overhodet ikke har noe som helst med produktet å gjøre, men jobber i bygg/eiendom.:cool:

De hjelper dessverre lite når butikken blir ranet ila åpningstiden og ranet er over på 15 sekunder.

De hjelper dessverre lite når butikken blir ranet ila åpningstiden og ranet er over på 15 sekunder.

Hvis du ikke er redd for dine medarbeiders sjelefred så kan anlegget aktiveres når som helst......tror dog at det kan være nesten like stor trauma som ett ran....