Raymond Weil

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hvorfor har det seg slik at det virker som om Raymond Weil er et mindre likt merke her på TS? Merket har jo historie, samt mange pene klokker!

De lager flere meget pene klokker som f.eks Maestro, Don giovanni og freelancer serien! Prisene er heller ingenting å si på sammenlignet med flere andre klokker! Har forelsket meg i en helt nydelig raymond weil maestro klokke -

Maestro 2838-PC5-00209 Mens Watch - Maestro Automatic small second Rose gold on leather strap | RAYMOND WEIL Genève Luxury Watches Denne er gullbelagt i 18K rose gull, noe som gjør den til en litt større "eyecatcher" etter min mening ;)

[
RaymondWeilMaestro2838.jpg

Mye fine klokker, men det finnes strengt tatt mange fine klokker i verden :).

For meg er de en av mange som lager noe som noen andre lager bedre.

Jeg tror ikke RW er direkte ikke likt, tror bare det er så mange andre merker mange liker bedre.
Har ingenting i mot de, de virker for meg som ærlige ur. Jeg synes de lager noen fine modeller, men som ChristianN sier er det mange som "lager det bedre".

Hvis jeg skulle hatt et ur som det du poster, heller jeg personlig mer mot Frederique Constant.
Kanskje noe dyrere, men jeg liker de bedre :)

Hvorfor har det seg slik at det virker som om Raymond Weil er et mindre likt merke her på TS? Merket har jo historie, samt mange pene klokker!

....

?
Men det er positivt at du benytter muligheten for å promotere et brand du liker.

Pene klokker, enig med deg i det :)

Lykke til med evt kjøp.

Jeg har eid tre RW siden klokkeinterressen våknet i meg, og har en fremdeles. Den er riktignok overtatt av kona (Parsifal), men jeg har likt dem alle tre veldig godt. Merket et sviende verditap ved videresalg, så jeg har holdt meg unna etter dette. Hvis jeg hadde vært en samler som beholdt urene etter hvert, hadde dette ikke vært et tema.
Så- jeg liker mange av RW's modeller, spesielt Freelancer.

Min 14 år gamle klokke som knapt blir brukt. Ikke noe galt med klokken, men den faller bare ikke helt i smak lenger. Har en plan om å sette en rosa rem på denne om noen år og håpe på at en av døtrene mine vil overta :)

p1020670z.jpg

Kvaliteten er meget bra! Jeg er godt fornøyd med den og viserne beveger seg herlig på skiven. Eneste jeg kan si er at skinnreimen var litt stiv i begynnelsen, men dette går seg til etterhvert. Kassen er nydelig blank og viserne har en fantastisk blå farge som kommer godt frem i lyset. Tallene på skiven er i en slags sølvfarge noe som også gir et vakkert fargespill i forskjellig lys ;)

Jeg har utrolig lyst på Maestro Moon Phase. Modellen i svart er også nydelig!