Reim til dressklokka mi?

Medlem
30. mai 2012
Redigert:
Jeg synes det blir feil med sort spenne, men det er mulig å bytte spenne hvis remmen er like bred ved spennen.

Det kan kanskje være like greit å gå til lokal urmaker/klokke butikk å kjøpe en standar erstatnings rem der. De fleste har et godt utvalg.

Få bekreftet at det faktisk er en alligator og ikke bare en kalveskinnsrem med alligatormønster. Oppgitt nypris samt det at det står "Genuine leather" bakpå indikerer at det er en kalveskinnsrem, og da har du mye annet å velge mellom.

En kvalitetsspenne av pin buckle-typen koster for øvrig ikke mange kronene.

Få bekreftet at det faktisk er en alligator og ikke bare en kalveskinnsrem med alligatormønster. Oppgitt nypris samt det at det står "Genuine leather" bakpå indikerer at det er en kalveskinnsrem, og da har du mye annet å velge mellom.

Jepp, det der er enten verdens billigste og dårligst merkede alligatorrem, eller en preget kalveskinnsrem. At Bruvik oppgir "alligator stamped strap" og "genuine leather" gjør det til 99.99 % sikkert at det er kalveskinn.

Da hadde jeg heller sett på ekte alligator på eBay, f.eks. Rios1931 fra selger i Litauen.

Ser ut som "alligator embossed" .
Altså ku som swømt så lenge i Florida Everglades at den vokst krokodille skjell på skinnen for å beskytte seg fra iglene...

Flott, takkk for svar!
Da avventer jeg skikkelig saker. Denne karen fra Litauen, selger han ekte saker?

Flott, takkk for svar!
Da avventer jeg skikkelig saker. Denne karen fra Litauen, selger han ekte saker?

Ja, Raisk1964 gjør ihvertfall.
Da får du preget kalveskinn (fake alligator) for godt under momsgrensen, eller skikkelig flotte saker for ca 800 pluss frakt, moms og fortolling.

Og til et så flott armbåndsur bør du gå for ekte vare syns jeg. Det er noe eget med ekte krokodille. :) Ev gå for strutsebein som også er fantastisk på "dressur".