Reim til Tissot PRC200

Medlem
20. juli 2011
Er ikke helt sikker på om dette er riktig sted å legge tråden, men gir et forsøk!

Originalreimen som fulgte med var rett og slett for liten, og passet håndleddet mitt dårlig. Jeg gikk til urmakeren og han ga meg en erstatningsreim, stor nok var den, men vil gjerne bytte denne ut.

Jeg ønsker en ny reim, gjerne til finstasen. Lenger enn originalen, men gjerne i samme stil.

Noen som har forslag til reimer og kanskje sider som selger?

Hirsch Straps har mange fine og bra remmer til en overkommelig pris.

Søker du etter watch straps eller watch bands på google vil du finne et par-tre hundre forskjellige leverandører/produsenter. Det finnes også mye på eBay.

Du kan med fordel finne ut et par ting før du setter igang letingen:

Hvor stor er den remmen du fikk fra urmakeren?
Mål hver enkelt del.
Bredde på remmen mellom lugsene?

Hva slags rem ønsker du?
Skinn, croco, brun, sort, lik bredde hele veien osv.

Med denne informasjonen klar kan du også sette inn en WTB-annonse på Kjøp/Salg.

Er ikke helt sikker på om dette er riktig sted å legge tråden, men gir et forsøk!

Originalreimen som fulgte med var rett og slett for liten, og passet håndleddet mitt dårlig. Jeg gikk til urmakeren og han ga meg en erstatningsreim, stor nok var den, men vil gjerne bytte denne ut.

Jeg ønsker en ny reim, gjerne til finstasen. Lenger enn originalen, men gjerne i samme stil.

Noen som har forslag til reimer og kanskje sider som selger?

Hva slags farge har du på skiven? Har selv en PRC 200 med blå skive og lysebrun Rios-strap på. Klokken er riktignok 19 mm mellom lugsene så det å finne en rem i riktig dimensjon er vanskelig. Heldigvis er det ikke så vanskelig å presse på plass 20 mm heller. :)

Her er forøvrig et par bilde av min!

PRC200.jpg

PRC200hand.jpg

Takker for hjelp, jeg har selv den med hvit skive.
Skal skaffe noe info så får jeg bare google litt. Stor forskjell på kvalitet, eller?

Originalreima, altfor liten!
CIMG1165.jpg