reise i tjänsten, fordeler med AMEX?

S

Slettet bruker 2146

Guest
Ni som har AMEX? varför har ni det? vilka fördelar upplever ni att det finns, jämfört med tex mastercard?

kommer att börja resa endel i jobbet snart, har ni tips på nå flykort t.ex. norwegian etc?

Kommer helt an på hva du ser på som fordeler da?
Hvem kommer du til å fly med? Vil du tjene opp bonuspoeng eller vil du ha tilgang til lounger? Eller vil du ha god concierge tjeneste?

Norwegian ville jeg holdt meg langt unna.
Hvis du kvalifiserer for det ville jeg sett på SAS Amex Platinum

Grei opptjening av eurobonus, men den store guleroten er companion ticket man kan ta ut etter 100k bruk på det.

Jeg reiser en del i jobben, men har selv nettopp startet i den og er ikke så veldig godt inne i det enda. Men jeg valgte SAS sitt eurobonus mastercard av den grunn at vi reiser lite til USA enda og det er ikke alle som tar AMEX ift masterc. uten for USA har jeg forstått.

Ellers så har vell AMEX noe reise forsikring og det har mastercard også, men vet ikke om det er noe spessielt bra? Jeg har nå iallefall en egen.

Nesten alle kredittkort har reiseforsikring. Så klart med forskjellig vilkår, men mye av det samme. AMEX har jo fordelen med nytt kort innen 24 timer. Det har ikke akkurat trumf visa sitt kort.