Nå er det ti år siden jeg bodde i Brissie, så jeg skal ikke driste meg til å foreslå restauranter og sånt som sikkert har endra seg, men et par tips kan jeg gi. Det kan være verdt å ta City Cat (katamaranferge) fra én ende til en annen, bare for å se byen fra elva. Hvis dere går av på University of Queensland, kan dere jo kikke på mitt gamle campus også. Ganske pent, med bush turkeys tuslende rundt i busker og på plenene.
Ellers er City Botanic Gardens, Roma Street Parklands og South Bank hyggelige steder å rusle.
Litt utenfor byen ligger Lone Pine Koala Sanctury, som jeg synes er verdt et besøk.
Hvis dere dykker, men ikke vil reise for langt fra Brisbane, få med dere Straddie (Stradbroke Island), Moreton Island og kanskje Byron Bay. Disse stedene er også verdt for naturens del.
For strandliv, vil jeg anbefale Gold Coast eller Sunshine Coast, men prøve å komme seg litt vekk fra Surfer's Paradise, "Miami of Australia".
For uteliv, er visst Boundery Street i West End fremdeles det Hipster området. Masse forskjellige barer og restauranter i alle mulige stiler.
God tur!
Martin