Relansering Aquastar!

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Sted
Oslo
Aquastar, en av de mer spesialiserte dykker-ur produsentene på 60- og 70-tallet har fått en re-boot nå i 2020, og starter med en veldig tro re-edition av Deepstar:

1602485889855.png

Kommer også i grått og blått, LE på 300 eksemplarer for hver fargevariant. En skikkelig klassiker, originalt med manuell valjoux 23, den nye versjonen har et automatisk kronograf-verk fra La Joux-Perret. Kan forhåndsbestilles nå, kjenner at det rykker i kjøpefoten. :)

Aquastar, en av de mer spesialiserte dykker-ur produsentene på 60- og 70-tallet har fått en re-boot nå i 2020, og starter med en veldig tro re-edition av Deepstar:

Vis vedlegg 216616

Kommer også i grått og blått, LE på 300 eksemplarer for hver fargevariant. En skikkelig klassiker, originalt med manuell valjoux 23, den nye versjonen har et automatisk kronograf-verk fra La Joux-Perret. Kan forhåndsbestilles nå, kjenner at det rykker i kjøpefoten. :)
Disse har plaget meg et par dager, jeg har også rykninger både her og der!

Jeg hadde en flørt med denne Atollen til en kompis for et par år tilbake. Den vekket virkelig interessen for merket hos meg. Synes det er helt topp at de gjenoppliver Aquastar, og hvertfall med såpass "tro" modell som de viste nå.

Screenshot 2020-10-12 at 10.29.29.png

Mannen bak relanseringen, Rick Marei er kjent for å være "tro mot originalen". Synd prisen er litt i øvre sjikt.

Da venter jeg bare spent på relansering av Benthos 500 mfl.

• Liker
Reaksjoner: Ralph og SpaceCowboy
Mannen bak relanseringen, Rick Marei er kjent for å være "tro mot originalen". Synd prisen er litt i øvre sjikt.

Da venter jeg bare spent på relansering av Benthos 500 mfl.

Ja, koster litt, enig. Og som med alle re-editions, så slites jeg mellom å gå for en oppdatert moderne en, eller fortsette jakta på en vintage original. Problemet med Deepstar er at den er så sjelden og i alle fall i en stand som er tilfredsstillende for undertegnende. Heldigvis har jeg en Benthos 500, så når den kommer vil jeg ikke ha samme problemet. :)

Hadde jeg vært glad i vintage, men som ønsket noe som tålte litt, hadde denne stått høyt på lista!

• Liker
Reaksjoner: Ralph og Mr Davis
Ja, den skal da brukes sammen med en egen tabell for dekompresjon (som i alle fall fulgte med den originale klokka). Lurer på om de inkluderer denne med den nye versjonen? Da ville i alle fall jeg bli imponert!

Vis vedlegg 216684

De burde jo det, Bezelen gir gjerne lite mening uten. Eller så er det typiske, generelle verdie som er preget inn, burde jo ha visst, tok dykkerlappen i 1980...

• Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
De burde jo det, Bezelen gir gjerne lite mening uten. Eller så er det typiske, generelle verdie som er preget inn, burde jo ha visst, tok dykkerlappen i 1980...

Jeg ser nå at tabellen ikke legges ved, her fra en artikkel på Hodinkee, hvor artikkelforfatteren har tatt med seg klokka på et dykk:

"Aquastar does not provide this dive table with the new Deepstar. The French navy deco tables upon which the original chart was based are now obsolete, and it would be not only irresponsible but also legally risky to include it with a 2020-issued watch. But it's easy enough to find photos of the table online, and I dug one up and used it anyway, all in the name of thorough watch journalism. Don't worry, I also wore a dive computer."

Forøvrig en veldig bra artikkel, anbefales.

Løfter denne tråden. Noen som har kjøpt og mottatt den nye Deepstar modellen som kan dele noen tanker om denne? Den lovprises jo av "the usual suspects" og eneste ankepunkt for min del er vel prisen på $3590 + MVA. Tviler disse vil oversvømme bruktmarkedet også så en må vel belage seg på å kjøpe nytt isåfall.

Løfter denne tråden. Noen som har kjøpt og mottatt den nye Deepstar modellen som kan dele noen tanker om denne? Den lovprises jo av "the usual suspects" og eneste ankepunkt for min del er vel prisen på $3590 + MVA. Tviler disse vil oversvømme bruktmarkedet også så en må vel belage seg på å kjøpe nytt isåfall.
Japp, jag fick leverans som de lovade i november. Väldigt nöjd. Den grå skivan är fantastisk. Varmt grå med mycket spel och ljusreflektioner. Den har en relativt tjock undersida och bandhornen är korta och sticker nästan rakt ut, vilket gör att den upplevs ungefär som en panerai luminor på handleden. Den smälter liksom inte ner utan lägger sig på toppen. Den är helt strålande och jag har inte ångrat en sekund, löp och köp! :)

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Stipey
Japp, jag fick leverans som de lovade i november. Väldigt nöjd. Den grå skivan är fantastisk. Varmt grå med mycket spel och ljusreflektioner. Den har en relativt tjock undersida och bandhornen är korta och sticker nästan rakt ut, vilket gör att den upplevs ungefär som en panerai luminor på handleden. Den smälter liksom inte ner utan lägger sig på toppen. Den är helt strålande och jag har inte ångrat en sekund, löp och köp! :)
Saknades väl en bild där också med förra post kanske...?
20210214_152229.jpg