Relume av urskive - anbefalinger

Medlem
11. mai 2009
Sted
Gjøvik
Hei alle sammen.

Jeg lurer på om noen av dere har noen erfaringer fra dette og i den forbindelse kan abefale noen som er dyktige på den type operasjoner.

Takk for all assistanse :>

Mvh Anders

Jeg har en kontakt jeg stoler på. Har min 1965 JLC Memovox til total restaurering nå, og det blir tatt bilder av hele prosessen. Kommer til å legge ut en egen tråd om operasjonen så snart jeg mottar uret ferdig (sikkert ikke før i januar en gang). Kan dog sikkert formidle kontakt om du ønsker det.

Hvem, hvor og hvor mye? Jeg har en klokke (Certina DS-2 Automatic- nettopp laget en annen tråd her) jeg gjerne skulle fått relumet skiven og viserne på. Samtidig skulle jeg gjerne hatt nytt glass på den, hvis personen kan gjøre det og.

Hei!

Beklager et meget sent svar, allikevel:

Jeg har fått to anbefalinger, den ene av en herre jeg stoler på i saker relatert til ur (den andre fra en vilkårlig klokkefantast på et forum).

everstwatchworks.com - basert i USA

the-relumer.com - basert i Spania (anbefalt av pålitelig kilde)

Jeg selv foretrekker å sende klokken min til Spania hvis han er i stand til å utføre jobben på en slik måte jeg har forespeilet meg.
Noe bildene fra hjemmesiden hans antyder at han er mer enn kompetent til.
Angående pris, aner ikke.

Hvis du ønsker kan jeg skrive en erfaringsrapport når jeg får det gjort. Håper å sende den avgårde i starten av februar.

Anders

Har brukt Jürgen Hauff i Pforzheim et par ganger på totalrenovering av urskiver, og har vært veldig fornøyd med resultatet. Ikke av de billigste, dog.

Jack hos International Watch Works, IWW.

Han har et veldig godt rykte såvidt jeg vet. Riktignok mener jeg å huske at han ikke har verdens mest avant garde hjemmesider ;)