Remmer - galskap eller lidenskap ?

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
De fleste Paneristis har en interesse for remmer, som mange andre ikke helt skjønner ! :D
Men har en anskaffet seg en PAM, hører gjerne noen extra remmer med, slik at en kan skifte rem en gang i blant.

Og remmer finnes det en rekke gode produsenter av, med et utrolig utvalg i materiale; kalv, krokodille, alligator, okse, slange, firfisle, hai, karbon, NATO-nylon, gummi o.s.v. Og variablene som lengder og bredder........
Må selvsagt også nevne at Panerai har egne (OEM) remmer til en relativ høy pris, sammenlignet med likeverdige 3. parts produsenter. OEM remmene er forøvrig noe korte, IMO. Å ha sin egen "hand- and custom made" rem, gir en god følelse !

Likeså er utvalget av spenner stort; stål i børstet eller polert utgave, eller med PVD, i titan, i keramikk...store eller små, Pre-vendome, screw- eller sewn-in, 22mm, 24mm, 26mm o.s.v.

Personlig synes jeg det er litt av moroa å kunne "skifte sko" på PAM'ene i blant, å stadig være på jakt etter en perfekt combo ! ;)

Tror jeg får en fin combo om ca 2 uker, når min Vintage Big hornback, fra Ted Su ankommer ! (Takk for ideen, DJM !)

Forøvrig kan denne linken være av interesse for noen; http://paneristi.com/straps/index.html

Kunne vært artig og interessant å høre / se andres meninger om dette emnet.

Noen av mine remmer til sist ankomne PAM312 :
DSC00491.jpg

Jeg er helt enig med deg Brio. Det blir en lidenskap og det går litt sport i det å finne en ny rem som
er bra.
Jeg tror nok ikke alle i familien mener det er en lidenskap -mer en galskap...
Siden man ikke kan bestille en ny klokke hver mnd er det veldig ok å ha en ny rem som man gå rundt og glede seg til når den ramler ned i postkassa :) Også er det mye billigere 8)

Det er bla litt av hyggen på GTG`er at vi kan se andres remmer og få inspirasjon til neste kjøp IMO
Pdd har jeg en som ligger på Posten og en ny ide om ny rem :)
[attachment=1:2qw609uv]DSC02633.JPG[/attachment:2qw609uv]
[attachment=0:2qw609uv]DSC02634.JPG[/attachment:2qw609uv]

En ny er kommet i hus og enda en til er i bestilling :) (må ha noen nye til 233`en kommer tilbake fra service)

Hvis kona sier noen om remmene, drar jeg opp de fire skuffene i gangen og peker på skoene hennes :eek: ;)

Selv fikk jeg en karbonrem fra TC Straps i posten i dag og er så langt meget fornøyd 8)

Rart at se at jeg ikke er den eneste gale person... :D

I dag har jeg netop modtaget 4 remme til mit PAM24.....

c68ef6b6.jpg

c25d3874.jpg

c98809c4.jpg

6a4a5b9c.jpg

9253335b.jpg

62a94326.jpg

78beb4cb.jpg

Disse havde jeg i forvejen....

0a6a48bc.jpg

4113ed44.jpg

Denne er min favorit...

c6c634c5.jpg