Remskifte og rengjøring

Medlem
12. mars 2020
Sted
Oslo
Heisann karer

Jeg er ganske fersk i klokkegamet, men har kommet til punktet der jeg vil mixe ting litt opp med forskjelligere reimer. Men i disse virustider så fokuseres det veldig på hygiene, så da lurer jeg egentlig på hva som er normen når det kommer til rengjøring av reimer.

Er det hver gang den byttes? Er det en gang i halvåret? Kanskje reimer følger det samme mønsteret som hagemøblene, en gang til våren og en til høsten? Pleier dere å ha hyppigere vask ved sykdom i heimen?

Nå er det ikke slik at alle materialer er like lette å vaske heller. Gummi og metall er nå vel og greit i vasken, men hva gjør dere med lær og tøystoff?

Gleder meg til å lese hvordan folk praktiserer vedlikeholdet av reimene sine! Og ved denne anledningen så tillater jeg meg å snike med min rykende ferske pakke fra CheapestNatoStraps
E2938E1E-6909-4707-A165-8ACCA51D5C8B.jpeg
774ECD30-C008-4457-9DA3-EAC0AE78EAAC.jpeg

Det der ser ut som noen spennende reimer!
Lenker og gummi tar jeg i ultralydsvaskeren med litt Zalo i vannet når det er storrengjøring, og i disse koronatider vasker jeg dem med håndsåpe samtidig som jeg vasker hendene og brilleglassene.
Per nå har jeg ennå ikke funnet en tekstilreim jeg orker å bruke over tid, men jeg ville nok ha prøvd samme metode som hodetelefonputene - vaske på 30°C i vaskepose med Omo Sport i maskin, mest for å ta det verste fettet og surlukt.
Lær bruker jeg såpass sjeldent at det blir med å dra over med en fuktig klut eller spritserviett når jeg føler det trengs (sikkert alt for sjeldent mtp. smittefare).

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Det der ser ut som noen spennende reimer!
Lenker og gummi tar jeg i ultralydsvaskeren med litt Zalo i vannet når det er storrengjøring, og i disse koronatider vasker jeg dem med håndsåpe samtidig som jeg vasker hendene og brilleglassene.
Per nå har jeg ennå ikke funnet en tekstilreim jeg orker å bruke over tid, men jeg ville nok ha prøvd samme metode som hodetelefonputene - vaske på 30°C i vaskepose med Omo Sport i maskin, mest for å ta det verste fettet og surlukt.
Lær bruker jeg såpass sjeldent at det blir med å dra over med en fuktig klut eller spritserviett når jeg føler det trengs (sikkert alt for sjeldent mtp. smittefare).

Hm, hvor mye betaler man for en ultralydvasker av nogenlunde Ok kvalitet? Og føler du at du har brukt den nok til å være verdt det? Jeg har litt forskjellige typer lenker, vil en slik kunne rense dem alle?

Takk for at du ville dele dine triks, Johan! Ser frem til å høre fra alle dere andre også

Hm, hvor mye betaler man for en ultralydvasker av nogenlunde Ok kvalitet? Og føler du at du har brukt den nok til å være verdt det? Jeg har litt forskjellige typer lenker, vil en slik kunne rense dem alle?

Takk for at du ville dele dine triks, Johan! Ser frem til å høre fra alle dere andre også
Jeg kjøpte min fra Clas Ohlson: https://www.clasohlson.com/no/Ultralydvasker-850-ml/p/38-6601
Den får litt bruk fra tid til annen. Jeg sysler med hjemmelading, og da er den fin å ha til å vaske hylser med, og det er vel gjerne det den blir brukt mest til. Om du skrur sykkel kan det hende du får pakka noen smådeler oppi den til vasking, men ellers er bruksområdet til den ganske begrenset på grunn av størrelsen.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone