Reparasjon av klokke kjøpt via CW?

Medlem
5. aug. 2011
Min SRP777 (6mnd gammel) trengte litt reparasjon, og jeg sendte den inn til Optura.

Svaret fra dem var:
- Avslag på internasjonal garanti
- Hadde uret vært kjøpt hos en autorisert forhandler, så er det stort sett 1 års internasjonal garanti.
- Er et produkt kjøpt via en ikke-autorisert forhandler, har vi ingen garantiansvar.
- Garantikort er ikke korrekt utfyldt heller

Har Optura rett her?

Hvorvidt garantikortet er fylt ut eller ikke kan du vel best svare på selv.
Hvis dette er mangelfullt vil jeg tro de har rett.

CW ga ikke med noen garantikort da jeg kjøpte en Seiko fra dem (SKX009) i fjor i hvert fall...

Min SRP777 (6mnd gammel) trengte litt reparasjon, og jeg sendte den inn til Optura.

Svaret fra dem var:
- Hadde uret vært kjøpt hos en autorisert forhandler, så er det stort sett 1 års internasjonal garanti.
- Er et produkt kjøpt via en ikke-autorisert forhandler, har vi ingen garantiansvar.

Har Optura rett her?

Ja, de har nok dessverre rett.

Jeg har fått med garantikort fylt ut av CW på de klokkene jeg har kjøpt der, men det hjelper dessverre lite når CW ikke er autorisert forhandler......

Du får med andre ord ikke i pose og sekk. Den høyere prisen norsk forhandler tar skyldes blant annet den norske forbrukerkjøpsloven og de rettigheter du har som norsk forbruker. Hver og en får dermed avgjøre hva som lønner seg og hvilken risiko man vil ta ved å handle i utlandet hos gråmarkedsforhandlere :)

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Rød

Svaret fra dem var:

Har Optura rett her?
Stemmer nok det ja...
Og til info: www.creationwatches.com/warranty.html

Jeg hadde en anelse om at dette var tilfelle.

Er det noen som kan gi litt råd om alternative rimelige forhandlere, som også har AD-status?

Jeg bor i Storbritannia, hvor SRP777 m.fl ikke er tilgjengelig.
Det er mange forhandlere som opererer over Ebay, men det er ofte litt vanskelig å finne ut hvem som er seriøse operatører og ikke.