Reparere klokke i Trondheim

Medlem
23. feb. 2012
Innlegg
11
Sted
Trondheim
Hei,

nå har det seg slik at glasset på min super compressor hommage (de som ble bestilt for en gjeng her på TS) har løsnet/sprukket :(. Altså glasset kan løftes opp og er løst rundt hele oversiden av klokka, men det sitter fortsatt fast på undersiden/nedsiden. Lurte da på hvor jeg kan få fikset dette i Trondheim? og er det verdt det?
Klokken var jo billig, og vet ikke om jeg gidder å punge ut så veldig mye for å få fikset det. Er det noen som har en ide om hvor mye det evt. vil koste å bytte/fikse glasset? Har de i det hele tatt nye glass som passer til klokken hos en urmaker, eller er det noe som må bestilles inn?

BendikS
 
Dette er det vel kanskje krille som kan svare best på, da han var prosjektlederen for vår homage bestilling..

Jeg svarer fordi jeg fikk er eksemplar med en del riper på innsiden av glasset, og jeg lurte på om det var mulig å få et nytt glass sendt opp for å bytte. I Følge selger var ikke set mulig og han ville ha klokke ned for å fikse det (bytte kasse var vel alternativet etter de beskjedene vi fikk) dette var noe vi da valgte å ikke gå videre med, og jeg har klokken med ripene den dag i dag;) Men du kan jo selvfølgelig stikke innom en urmaker og sjekke ut både muligheten og pris for å evt bytte glass! Om det "lønner" seg å få reparert kommer vel helt an på prisen imo.