Reparere lås på Garmin titan-lenke

Medlem
2. sep. 2013
Hei, er det noen som vet om det er mulig å reparere denne låsen, evt. bytte den ut med en lik?

fullsizeoutput_5673.jpeg

Låsen kan også sees her:
l_2062377626.jpg

Det er helt sikkert ikke noe problem. Sjekk ebay, om du vil gjøre det selv. Merkedeler blir nok dyrere enn "noname". Det samme blir nok også om du leverer jobben til en urmaker.

Ta mål av låsen. Jeg vil anta at du må bytte hele låsen. Det er vel snakk om en låse på 20mm. Da vil begge sider på lenken bli byttet. Det blir med andre ord ikke noe problem å gjøre selv.

8

Jeg ville tatt kontakt med Garmin direkte, spesielt hvis låsen har røket ved normal bruk. Har to kolleger som har fått ny gummireim til sin Fenix-klokker kostnadsfritt etter at de gikk i oppløsning rundt lugs.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Med mindre du bevisst har forårsaket skade på låsen, så tror jeg dette er en grei garantisak. Kontakt forhandleren din, så ordner de dette for deg. Garmin-folkene svarer raskt.

Takker for svar!

Garmin har faktisk allerede gitt meg et erstatningsarmbånd – fantastisk bra service der. Men jeg tenkte å se om det var mulig å fikse det gamle armbåndet også, ideelt ved å reparere den eksisterende låsen. Ser at f.eks. disse låsene har liknende mekanisme: http://www.ebay.com/itm/321569290724 – kanskje det hadde gått an å dissekere en slik lås for å gjøre den originale låsen funksjonell igjen?