Restaurant i Berlin - HJELP!

Medlem
26. april 2011
Halla

Rett før jul skal jeg med et prosjekt på jobben til Berlin. Program på dagtid er satt, men trenger tips om et kult sted å spise.

Grunnlag for din anbefaling:
- Vi er 8 stk...
- ... som skal feire et jobbprosjekt, dvs ikke formelle samtaler, men fremdeles kollegaer.
- Middagen er kveldens hovedaktivitet og må potensielt kunne ta lang tid med mye alkohol.
- Det er kanskje enklere å si hva jeg ikke vil ha enn hva jeg vil ha:
- ikke et ekslusivt/dyrt sted hvor stillheten råder og regningen er skyhøy
- gjerne et konseptsted, noe vi ikke har i Oslo, men ikke alla Wallmanns (gud forby!)
- ikke strippeklubb
- ikke romantisk med få bord
- ikke en kjip italiensk pasta/pizza restaurant

Tenker mer på steder alla Sydøst/Trattoria populare enn Ylajali/Maaeeemo.

Fyr løs:)

Virker spinnvilt! Funker det? Også for skeptikere?

Ser for meg skeptikere kan tvile litt, men man blir tatt veldig godt hånd om. Servitørene er som regel blinde og gir både gode instruksjoner og forteller gode historier. Er et spesielt øyeblikk å spise der, og maten smaker mye mer siden man ikke helt vet hva man spiser. For at det skal bli veldig kult er det nok viktig at alle kicker litt på ideen om å spise der. Er hvertfall ingen tvil om at det er ganske spesielt. Hvor godt man liker konseptet avgjør nok hvor magisk opplevelsen blir.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Utrolig kult konsept, virkelig annerledes og samtidig ikke for alle. Vi fikk akkurat satt oss ned ved bordet før den ene venninnen freaket ut. Det er mørkt der, altså totalt svart. I retrospekt var det nok heller ingen god ide og dra dit i bakfylla.

Jeg har faktisk aldri vært i et mørkere rom. Det er stor forskjell på mørkt og MØRKT!

Hei og takk for tips!

Dessverre er omtrent hele restaurantbransjen stengt på mandager:( Men fikk ordnet et sted, sikkert bra.

Det morsomste på turen bli jogge-sightseeing på en times tid gjennom Berlin for å se de største severdighetene: http://www.mikes-sightrunning.de/en/

Og Østers på Kadewe mens resten av gjengen sliter seg ut på shopping...!

Vi hadde også planer om jogge-sightseeing. Dessverre røyk kona ett leddbånd etter ca 100 meter.. Tilbrakte resten av dagen på sykehus og resten av den helgen med krykker. Eneste fordelene var spesialbehandling under Kings of Leon konsert, slapp gjennom alle køer :D