Restauranter i Cannes

Medlem
14. sep. 2011
Sted
Oslo
Drar til Cannes i julislutt og lurer på om det er noen her inne som har noen
restauranter å anbefale? forslag til restauranter i Cannes som er verdt et besøk? Fiskemat/kjøtt er å foretrekke. Asiatisk og den slags er jeg ikke så fan av:rolleyes:

Maten på Baoli er veldig god, men de er vel egentlig en Asian Fusion. Ser på menyen nå at de har mat som ikke er preget av østen også. Vi spiste der ganske sent på kvelden (ca 2230) og flyttet oss inn på utestedet etter maten. På denne tiden spilte de ganske høy musikk og de har en bartender som tenner på baren i ny og ne. Nå har ikke jeg peiling på hvor gammel du er, men jeg ville ikke drasset med meg småbarn dit :)

Anbefaler samme stedet som Golfballen. Ikke på grunn av maten, for jeg har ikke spist der, men rett og slett på grunn av atmosfæren og stedet.

Tror Baoli må være det kuleste utestedet jeg noen gang har vært på....ever.

Men ikke et sted jeg hadde tatt barna nei. (folk som ankommer i sine aston martin og ferrari sammen med damene de er sugerdaddys for, før de entrer scenen og utestedet fullt av innendørs fyrverkeri, dansing på bordene, skumpa til 300K, transvestitter og kokain. Dette er stedet Petter Pilgaard håper han kommer når han dør.:cool: )

Litt mer familievennlig vil jeg heller anbefale Le Cosi i gamlebyen. Kjempegod mat og hyggelig sted.

Anbefaler samme stedet som Golfballen. Ikke på grunn av maten, for jeg har ikke spist der, men rett og slett på grunn av atmosfæren og stedet.

Tror Baoli må være det kuleste utestedet jeg noen gang har vært på....ever.

Men ikke et sted jeg hadde tatt barna nei. (folk som ankommer i sine aston martin og ferrari sammen med damene de er sugerdaddys for, før de entrer scenen og utestedet fullt av innendørs fyrverkeri, dansing på bordene, skumpa til 300K, transvestitter og kokain. Dette er stedet Petter Pilgaard håper han kommer når han dør.:cool: )

Litt mer familievennlig vil jeg heller anbefale Le Cosi i gamlebyen. Kjempegod mat og hyggelig sted.

Og med det innlegget solgte du Baoli til meg ihvertfall. Selvfølgelig skal denne galskapen oppleves:D Er det vanskelig å få bord om man velger å spise der?

2 forslag:
- Strandrestauranten L'Ondine til lunsj, gjerne kombinert med en hel dag på solseng på den private stranden deres. De er kjent for sin foie gras og hummer. :)
- Taxi til forstaden Le Cannet og La Villa Archange eller Le Bistrot des Anges. Førstnevnte har to stjerner og står for det beste måltidet mitt noensinne. Sistnevnte er bistroen til samme kjøkken, og betydelig rimeligere og mindre formelt.

Har dere tilgang til bil?
Da ville jeg anbefalt:
- L'Auberge du Vieux Chateau i Cabris utenfor Grasse. Ingen stjerner men fantastisk mat og utsikt.
- Restaurant Au Fil du Temps i Magagnosc utenfor Grasse. Nettopp fått stjerne - med kun 1 mann på kjøkkenet og kun kona som serverer!

Eski har så rett. Utestedet er helt rått! Vi var det i slutten av Juli og fikk bord på dagen. Første gangen spiste vi ikke, men dro rett på klubben. Første kvelden vi var der hadde vi ikke bestilt bord, og da kom vi ikke inn hvis vi ikke var villige til å betale for ett bord. Da vi spiste der (gang nr 2) hadde vi ikke bestilt bord til utestedet, men vi ble spurt om vi hadde lyst til å flytte inn på utestedet etter middagen. Maten der er ikke så dyr , men jeg mener å huske at man må ut med 500 Euro for de rimeligste bordene på utestedet.

Jeg kom akkurat på en restaurant vi spiste på første kvelden vi var der. Den heter Le Clos St-Pierre og ligger rett ved Opio, ca 25 min med bil nord for Cannes. Fast meny som endres hver dag, og det koster ca €60 per hode. Dette er første og eneste måltid jeg har hatt på en Michelin-restaurant og maten var rett og slett fantastisk!

Jeg støtter 100% oppunder forslaget om Baoli, men jeg har kun vært der på kvelden. Om du ikke har reservert bord, så kan det være litt vanskelig å komme inn hvis det er mange mennesker der den kvelden. Et hett tips for å komme inn da er å kle seg rimelig ok, og ha med seg noen jenter/damer i følget. De liker dårlig og kun slippe inn en gjeng med gutter, uavhengig om du ankommer i Lamborghini med en gull AP på armen eller i gående uten noe på armen.

Når det kommer til gode restauranter, vil jeg absolutt anbefale Eden Rock, dette er et hotell mellom Antibes og Juan Les Pins. En liten kjøretur fra Cannes, men absolutt verdt det! Ellers er det en god restaurant på Carlton hotellet i Cannes, men her bør du bestille bord.

Håper du får en flott ferie der nede :cool:

Nå har jeg ihvertfall litt av hvert å vrake i, så vi får se hvor vi ender opp :)
Takk for all tips folkens!

Skulle jo selvsagt følge rådene herfra, så når jeg var på dagstur i Cannes ville jeg jo finne den berykta restauranten. Hadde jo selvsagt gjort minimalt med research, så jeg hadde jo ikke sjekket adr eller sjekket lokasjon på kart/nett. Trodde nok at dette skulle jo selvsagt en globetrotar fra Lillehammer finne av seg selv.
Det gjorde han jo selvsagt ikke, så da måtte man ty til å spørre de lokale taxi-sjåførene... "Du ju know vere ABOLI is?", de klødde seg fælt i pannebrasken, før de pent spurte om jeg mente Baoli... "no no, im pritty sjur its Aboli" repliserte jeg:roll:.
Så da endte det jo selvsagt med at dette ble skrinlagt. Kan jo tro jeg ble fornøyd når jeg kom tilbake til hotellrommet i Nice og fant ut at jeg hadde byttet om på A og B. SATAN!!

Uansett så var rivieraen så skamrått på alle områder, at jeg lett skal dit igjen om ikke så altfor lenge. Får prøve å finne denne Abbaoli da...:grin: