restaurere?

Medlem
31. juli 2010
Sted
Stavanger
Har en Omega flightmaster på vei fra Ebay. Uret er fra 1972 og er i bra stand. Alt er originalt.
men det store spørsmålet, siden jeg liker å fikse ting opp så vurderer jeg å kjøpe inn NOS baklokk, glass, knapper og alle viserne. Og på sikt få tak i en ny kasse. Og til slutt sende kloken til service.

jay or nay?

NOS eller originalt?

Ser at det er sjarm å fikse stygge klokker som har skader samt defekter. Dette er nok imidlertid et ur du, særlig etter egen beskrivelse, rett og slett IKKE kødder med. :) Gratulerer med et nytt ur :)

Enig! Ikke finn på å skifte ut noe annet enn et ev. ripete glass. Sjarmen og verdien synker raskt med nye deler.

Jeg ble rimelig hiss på flightmaster etter å ha lest om dem i går jeg også!!
Hvilken ble det? Bilder?

Gratulerer!

Restaurere?!?! Hold de skitne fingerene dine av fatet! ;)

Den er jo i glimrende stand! Dette er ofte individuelt, men jeg tolerer utskiftning av glass og trykk-knapper. Ville uansett holdt meg langt unna visere og baklokk.

Husk også at trykk-knappene har farge-koder. Det kan kanskje være en ide å beholde de originale og få de farget på nytt? Noen purister reagerer på det også, jeg synes det er greit (det er jo originale knapper).

Men ikke rør skive, visere og kasse. Det dreper samleverdien (og forsåvidt kroneverdien).

Redigert av en moderator:
Link til ebay-annonse = flere bilder

knappene ser veldig flotte ut, derav mistanke om de allerede er byttet ut. Legg merke til inngravering av baklokk med tallet "71" noe som watchco-gutta ikke fant utav.

Da blir den beholdt original. Dog en service er på sin plass. @Arcticboy, kanskje noe som kan fikses av deg?

edit: begynner å hope seg litt opp med Omegaer for tiden gitt

Redigert av en moderator:
Fett urverk på disse. Forskjellige varianter rundt 861, kanskje det beste verket jeg har vært borti, alt tatt i betraktning. Gratulerer med super klokke!

Fett urverk på disse. Forskjellige varianter rundt 861, kanskje det beste verket jeg har vært borti, alt tatt i betraktning. Gratulerer med super klokke!

911 kalibret har jeg aldri vært borti. som du nevner er det en videreføring av 861, med en GMT og ulik plassering på subdialene. På 911 er subdialen klokken 9 timeregisteret. Kaliber 910 som er både sjeldnere og mer ettertraktet (24t register kontra 12t visning klokken 9)

Rotete skive med 7 visere. Og 43mm på den tiden var VEL over snittet. Ikke minst høyden på ~20mm.
men du verden så tøft!

Gleder meg som et lite barn.