Restaurering av bezel

Medlem
2. april 2011
Er det noen som med hell har prøvd og friske opp tallene på bezelen med ny lakk.
Tenkte og prøve dette på en Breitling Colt Automatic. Er uskikker på type lakk. Men tror en metodemed å påføre lakk med tannpirker og tørke bort overflødig kan fungere.
Spørsmålet er også om man skal tørke bort overflødig lakk med en gang, eller skrape den bort etter tørking.

Vet tore har prøvd noe greier med en Doxa. Tror han skrev noe om det også om du søker litt i trådene hans. :)

Jeg har gjort dette på en av mine dykkere med "Doxa-metoden".

• Fjern all overflødig maling (som potensielt kan flakke av - men som ikke har gjort det enda).
  • Vask godt med sprit (ikke få på pakninger etc).
  • Jeg brukte så en lakktusj (husker ikke merket, men det må være lakk og ikke bare sprittusj). Da er det veldig viktig å maskere så du ikke får lakk uønskede plasser.
  • Du skal så fylle rikelig på med lakk - ikke tenk på at du kun skal ha lakk der du trenger det. Dekk hele bezelen (så sant du har maskert godt..)
  • La det tørke over natten eller lengre. Alt må være helt tørt. Så bruker du en hard - men myk gjenstand (hmm..)Jeg brukte tannpirker til å skrape av all overflødig lakk.

Vips - så har du en fresh bezel.