Retningsløs....

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Hm....Klarer ikke og finne "min" klokke. Ergo blir det meste flippet,og da ofte så det svir på pungen.
Noen som ser hvor jeg ken ende ? og evt gi et hint.
Her ser dere min reise siste 2 år. Alle bilder er fra meg, unntatt Breitling for Bentley som er lånt.

BreitlingChrono-matic018.jpg
[/IMG]
BaumeRiviera007.jpg
[/IMG]
Omerga009.jpg
[/IMG]
d001.jpg
[/IMG]
Lånt bilde
breitling.jpg
[/IMG]
004.jpg
[/IMG]
Tag008.jpg
[/IMG]
d007.jpg
[/IMG]
BR015.jpg
[/IMG]
Omega2011002.jpg
[/IMG]
Breitling006.jpg
[/IMG]
Gull084.jpg
[/IMG]
seiko031.jpg
[/IMG]
Seiko015.jpg
[/IMG]
Omega029.jpg
[/IMG]
Kvikne012.jpg
[/IMG]

Gode råd mottaes med takk.

Mvh
Timebandit;)

Men spøk til side, så må jeg si du har hatt et voldsomt spenn i samlingen din. Mye interessant der, og siden Rolex ikke er representert kan jeg vel bare anta at du har noen aversjoner ;)
Kan jo skjønne det hvis du har lekt med gamle skranglete lenker etc.

Så da ville jeg anbefalt en SubC - det verste som kan skje er at du ikke liker den og da taper du ikke mange kronene på å flippe den.

Men spøk til side, så må jeg si du har hatt et voldsomt spenn i samlingen din. Mye interessant der, og siden Rolex ikke er representert kan jeg vel bare anta at du har noen aversjoner ;)
Kan jo skjønne det hvis du har lekt med gamle skranglete lenker etc.

Så da ville jeg anbefalt en SubC - det verste som kan skje er at du ikke liker den og da taper du ikke mange kronene på å flippe den.

+1

R...x var min første tanke med.
Uten annen logikk bak enn at det virker til at alle kommer innom R...x

Men at inte PO Chrono (2/3 subdials) føll i smak virker rart.
Er etter min mening svært så allsidige, flotte klokker og noe av grailemnen for meg.
(Eller har du gått for 45.5 og angret på størrelse?)

Enkel grunn: du har ikke prøvd Rolex Submariner 116610LN. Tror nok du får ro i sjelen hvis du gir den en sjanse.

Eller Datejust II. Det er også en nyyyydelig klokke som går til alt og kan brukes i nesten alle sammenhenger. PO chrono er jo alt for stor...må være en viss komfort også..

Jøsses, her var det mye rart! Men det skal sies, jeg synes du har stått for introduksjon og presentasjon av en hel del interessante ur, som ikke får så mye oppmerksomhet i all Sub-runkingen her.....

Det er kanskje sånne små, uavhengige du skal begynne med? Typ RGM, Greubel-Forsey, Speake-Marin, Kari Voutilainen eller Philippe Dufour?

R...x var min første tanke med.
Uten annen logikk bak enn at det virker til at alle kommer innom R...x

Men at inte PO Chrono (2/3 subdials) føll i smak virker rart.
Er etter min mening svært så allsidige, flotte klokker og noe av grailemnen for meg.
(Eller har du gått for 45.5 og angret på størrelse?)

På denne så var det rett og slett byggehøyden og vekten på nesten 250g......

Omega028.jpg
[/IMG]

Mye variert og spennede du har hatt innom boksen TB:D
Angrer fortsatt på at ikke jeg klinket til på Ananta'n :-|

Enig merket, men ikke materialet, gull er for tungt og mykt. Kjøp en pen IWC i stål dersom det skal være primærklokken.

Innforstått med vekt og mykhet på gull. Men det er TS så hvorfor ikke kjøre hardt ut:p Hadde det vært mitt eneste ur så hadde jeg gått med det:D

Vel, en ting skal du ihvertfall ha - du har tilført en mengde klokker på TS som ikke er "streamline".
Når jeg ser det er utboksing fra Timebandit så gleder jeg meg....hver gang:D

Skal egentlig ikke gi noen råd - synes du skal fortsette på prøve alt mulig du kommer over. Du finner en "keeper" etterhvert:p