Review: Omega Seamaster Professional "PloProf" 1200m

Herlig anmeldelse! Storkoste meg mens jeg leste den, har tenkt på PloProf en god stund, men det blir med tanken. Foreløpig. :D

Tror forresten at den hvite ville kledd en solbrun damelanke meget godt. Noen som tar utfordringen?

Tror forresten at den hvite ville kledd en solbrun damelanke meget godt. Noen som tar utfordringen?

Det må være en kraftig damelanke for at det skal se bra ut. :) Men hoyyy, jeg hadde sett etter damen som hadde sportet PloProf!

Det var rett og slett en fryd å lese anmeldelsen og med supre bilder! Tusen takk for at du tok deg tid til dette, sponon :)

Herlig lesning Sponon. Absolutt en klokke med personlighet og særpreg - og en solid dose historie.

Når det gjelder kaliber 8500 og at den trenger en liten "kickstart" så er det ikke helt unikt. Opplever det også på min IWC Ingy 3227. Da jeg kontaktet IWC påstod de dette var helt normalt.

Super review, Sponon - både tekst og bilder. Dette er en klokke som ved første øyekast ser latterlig ut, men som er virkelig besnærende ved nærmere ettersyn. (Nei, jeg har ikke opplevd den live...) Den har noen vanvittig fine detaljer, og den lenken og claspen ser bare utrolig fet ut. Og lume'n er til å få vann i munnen av.

For oss pult-dykkere tror jeg kanskje at en Ploprof-light kunne vært en slager, tilsvarende skive/bezel/visere/lume etc, men i en mindre hardcore kasseform :)

En liten kommentar til slutt: Jeg mener da bestemt at bezelen så bidireksjonell ut på videoen din i går?

Ja, og så glemte jeg å takke for gjennomgangen av Cal 8500. Virkelig misunnelig på at du kan stille timeviseren uten å hacke verket. Nå er kanskje ikke dette klokken som blir med på ferie (utenom dykkerferie) eller business trips, men jeg kunne absolutt tenke meg en allround-klokke med denne featuren.

Nei så flaut :oops:

Var selvsagt bi-directional jeg mente! :D

Ang. PloProf light så laget jo Omega "baby ploprof". Den er sinnsykt kul!

Ellers takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Veldig bra review Sponon! Fikk virkelig lyst på PloProf etter dette, selv om jeg ikke dykker. Denne klokken har mange kvaliteter, bla. Cal 8500 urverket.

Samme sitter i min Aqua Terra:)
97706863.jpg

Veldig, veldig bra :)

Takk for at du tar deg tid til å skrive! Som Mathfjeld sier; slike innlegg gjør hele Tidssonen til det det er :)