Ricoh Automatic 21 Jewels

Medlem
30. sep. 2012
God kveld klokkekjennere!

Min datter (8 år) handlet en klokke i gave til meg som hun syns var fin på et loppemarked, betalte 10kr.

Dette viste seg å være en Ricoh Automatic 21 Jewels, velfungerende.

Urmakern min sa at dette var bra greier, men ikke nok til å restaurere for 1500kr (som han sa det ville koste) Det er noen flekker på urskiva (mulg pga. fukt). Deler, ble jeg fortalt var omtrent umulig å oppdrive.

Jeg kostet uansett på den en ny rem.

Noen her som vet noe om merket? Jeg har lett og søkt på forumet uten å finne noe særlig. Tror den uansett er verdt 10kr. Morsom detalj er at dagene står på spansk

Det er nok et "billig" citizen verk i denne. Klokken er så som så.

MEN

Som en gave fra din datter vil håper jeg at du ser på den som en gjenstand med affeksjonsverdi og koster på den 1500kr. da har du en solid klokke som vil vare i mange år.

Det har du nok helt rett i, den sitter på armen, og hvis noen skal kassere den så blir det hun som kjøpte den, når jeg ligger under torva :D

Syns det var kult med klokke til 10Kr hvor sekundviseren smyger seg rundt - spesielt når jeg hele tiden mobber brodern med Tag'en hans som har en sekundviser som "bommer" på strekene (han betalte 10000kr) :D

Noen som kan anbefale en flink urmaker til denne typen ur (for restaurering)?

Bilde må vi ha :)

20121007_193745.jpg

20121007_193704.jpg

Glasset er ikke så ille ripete som det kan se ut som, det er urskiva som er flekkete.
Den går litt raskt, men veldig moteriktig!