Riktig pris på 16610?

Medlem
23. des. 2012
Sted
Vadsø
Hei

Jeg har et klart definert mål om å gå til anskaffelse av en Rolex submariner i løpet av dette året. Klokken bør være pen, i god stand, komplett med lenke og papirer. Brilliant watches ( Rolex jonny) har lenge hatt en 16610 liggende ute på nettsiden sin. Den er priset til 31900,-

Siden uret har ligget der i flere måneder antar jeg at prisen er satt noe høyt. Hva mener ekspertisen her inne? :confused:

Om prisen er riktig eller ikke avhenger ganske av om uret har hatt service eller ikke. Om det må på service snarlig får du en Sub til Sea-Dweller pris. Dersom det har vært på service nylig så virker prisen egentlig ganske grei, selv om det sikkert er mulig å få en bedre pris om du har is i magen.

Når det gjelder Rolex priser, så virker det som om de er i konstant utviklig, så det som var dyrt i forrige mnd kan være normal pris neste måned. Det er i utgangspunktet bare et spørmål om pris og etterspørsel.

Alt et relativt; men synes ikke denne prisen var ALT for høy. Som Lien skriver det har litt å si med service og slikt. Det skal nok kunne prutes litt her også:) men noen bærumslapper fra eller til har ikke skadet noen. Send de en mail og se hvor det bærer...

De litt større gråmarkedsdealerene er litt dyrere enn om du kjøper med en 100% privatperson, rett og slett fordi de har et litt annet regnestykke, tar innbytter, gir deg bedre oppfølging om noe skjer i etterkant, personlig levering om det er i området de opererer og ikke minst en 100% trygghet i forhold til at du vet du kjøper ekte vare og ikke blir lurt.

Det er så mange oppsider med å handle med slike at markedet tillater at de tar seg bitte litt bedre betalt.

Veldig ofte er det en "premium" jeg personlig er villig til å betale fordi jeg liker at ting foregår på en ryddig og god måte.

Enig med det som er sagt. I tillegg får det nok betydning for 16610-priser om urene er produsert før 2003 (og således ikke har SEL). Noen vil kanskje også se etter om det er en sen serie med ROLEXROLEXROLEX skrevet langs kanten på kassen der den rammer inn urskiven.

Jeg har hatt denne modellen og min erfaring fra både kjøp og salg er at en 16610 i god stand (enten fordi den er ny eller fordi den er nyservet), og med komplett sett av bokser og papirer, forsvarer opp til ca 35.000. Muligens litt mer også, hvis "alt" klaffer. Kjøper du av forhandler taler det for å legge på litt.

Samtidig kan man helt klart få tak på modeller ned mot 30-tallet, litt avhengig av uret og salgssituasjonen, men jeg har knapt sett noen med boks og papirer som går for mindre det siste året (en annen sak er 14060 eller andre no-datemodeller).

Tusen takk for svarene.

Jeg velger å tolke svarene dit hen at uret er relativt fornuftig priset. Så får jeg se om det blir en handel... :)

Dette er heldigvis en relativt vanlig klokke i dette miljøet så det dukker nok opp en ny :). Husk at særdeles få klokker er "one of a kind", man trenger så og si aldri å ta en stressbeslutning i dette gamet :).

Snakk om!...:mad: Noen kom meg i forkjøpet.... Bedre lykke til meg neste gang... :rolleyes:

Beklager, det var meg. Så ikke denne tråden før nå. Hvis det er noen trøst, skal klokken ligge i safe de neste årene i påvente av at min 99-modell sønn blir gammel nok til å få den, så du slipper å ergre deg over "Dagens klokke"-bilder her inne. Det er imidlertid ikke en uvanlig klokke, som andre skriver, så du finner nok fort en ny. Lykke til :)

Beklager, det var meg. Så ikke denne tråden før nå. Hvis det er noen trøst, skal klokken ligge i safe de neste årene i påvente av at min 99-modell sønn blir gammel nok til å få den, så du slipper å ergre deg over "Dagens klokke"-bilder her inne. Det er imidlertid ikke en uvanlig klokke, som andre skriver, så du finner nok fort en ny. Lykke til :)

No hard feelings..:) Sønnen din er heldig, og forhåpentligvis bytter han den ikke ut i en moped eller bil da den tid kommer... :)