Riktig pris på Zedon klokke fra ca. 40-tallet?

Medlem
7. aug. 2014
Sted
Hedmark
Jeg har funnet en riktig nydelig klokke av merket Zedon, og jeg tipper den kan være fra 40-tallet, men for alt jeg vet, kan den være eldre. Den er i stål med hvit skive og tall/markører samt visere i rosegull. Sannsynligvis doublè, men den ser helt prikkfri ut. Skiva ser også bra ut med mine uerfarne øyne, og kassa bærer preg av et langt liv, men jeg fant ikke noen virkelig dype riper. Noen små hakk kan jo være sjarmerende også, synes jeg.

Klokka er uten tvil original, og den går! Den er skitten, og trenger sårt en skikkelig rengjøring.

Den har en liten sekundviser i en gullfarge som jeg synes avviker noe fra rosegullet, men dette skal kanskje være slik?

Den har lugholes, noe jeg synes er betryggende på en klokke med så spinkle lugs. Jeg har dessverre ikke bilde av den.

Selger skal ha kr. 700,- for den, og jeg syntes det var veldig mye, men etter å ha sjekket på nettet er jeg ikke så sikker lenger. Den virker som en sjelden fugl.

Hva mener ekspertisen? Det kan hende jeg klarer å prute den ned litt ... ;)

Sakset denne fra en annen tråd.

Hei. Dette er nok et ur av en forholdsvis ukjent produsent, Zedon Watch co. som holdt til i Geneve.
Zedon navnet ble registrert i 1943. Hadde vært greit å sett urverket også, noe som kan være med å bekrefte urets alder, men jeg antar at uret er fra tidsrommet rundt 1955.

Ur av ukjente produsenter oppnår som regel bare symbolske priser. Qxl er vel nærmeste sted man kan følge med hva slike ur blir solgt for.

Med andre ord; ikke noe stort funn dette heller, nei ... :p

Blir prisen lav nok, kan det jo hende jeg kjøper den likevel, og håper at det ikke blir nødvendig med noen nye deler.

Takk for svar!