Rimelige flotte vintage ur. :)

N

Ndure

Guest
De siste dagene har jeg gått litt amok på ebay. Når en begynner å se, er det utrolig hvor mange fine vintage ur du kan få for en kasse cola. Det er jo ingen verdi i urene, men det er alltid morsomt med godt holdt vintage ur. Disse urene dumper snart ned i kassa mi. :p

345905d1288603621-bought-just-these-two-russian-watches-b6gb-5gbwk~$-kgrhqqokneey0tycbembmwjr2-snw~~_12-jpg

345906d1288603621-bought-just-these-two-russian-watches-b6yncywb2k~$-kgrhqyokk-eyrj-u9subm-j-molqw~~_3-jpg

Urene er fra 70s eller 80s.

Disse kjøpene kommer ikke i veien for dyrere kjøp. Longines Heritage L1.611.4.75.4 blir mest sannsynelig bestilt i morgen. :D

Fine gamle ur det der!

Den Longinesen du vil bestille er bare 35mm. Sikker på at det ikke blir for smått? (Hvis ikke du har tynne håndledd da).

Jeg har supertynne håndledd. Jeg er 1,85 og 68 kg. Det sier vell sitt. Hehe. Omega Geneve klokka mi er ca. 35 mm.

Ok, da vet du at størrelsen passer bra. Men bare vent til du blir 30-40 år. Da går nok både vekten og håndleddstørrelsen opp :)

Forresten så finnes den vell også i 40 mm? Det er kanskje bedre selv om den nesten koster det dobbelte?

Men en ting du bør være klar over er at endel av Longines-modellene med gammelt design bruker hesalite glass. Det er faktisk ikke glass, men en slags akrylplastikk.

Verdt å vite hvis man helst vil ha et ur med krystallglass og ikke plastikk :)

De siste dagene har jeg gått litt amok på ebay. Når en begynner å se, er det utrolig hvor mange fine vintage ur du kan få for en kasse cola. Det er jo ingen verdi i urene, men det er alltid morsomt med godt holdt vintage ur. Disse urene dumper snart ned i kassa mi. :p

345905d1288603621-bought-just-these-two-russian-watches-b6gb-5gbwk~$-kgrhqqokneey0tycbembmwjr2-snw~~_12-jpg

345906d1288603621-bought-just-these-two-russian-watches-b6yncywb2k~$-kgrhqyokk-eyrj-u9subm-j-molqw~~_3-jpg

Urene er fra 70s eller 80s.

Disse kjøpene kommer ikke i veien for dyrere kjøp. Longines Heritage L1.611.4.75.4 blir mest sannsynelig bestilt i morgen. :D

Kunne du tenkt deg å selge det øverste? Er på jakt etter et ur med den type design.

Hmm, jeg har bestandig trodd at Sekonda var britisk? Mulig de har importert ur fra det tidl. sovjet engang i tiden, og satt sitt navn på skiven. Artig med vintage man ikke ser så ofte i norge, i allefall :D

Edit: jeg gjorde nå noe så simpelt som å sjekke "Our history" på Sekonda.co.uk, og det bekreftet teorien min. Sekonda ble opprettet i 1966 for å selge billige klokker fra russland til det engelske folk.