Riper på Speedmaster

Medlem
3. sep. 2016
Sted
Østlandet
Har dessverre fått min første (store og synlige) ripe på klokka mi.. Har vært forsiktig med den, men det har likevel ikke hindret den ifra å komme i kontakt med noe skummelt:(

På bilde ser det overdramatisk ut, er ikke såå ille, men liker å ha ting i nesten perfekt stand, dessverre.

Spørsmålet mitt er da om dette er noe å prøve å fikse, eller rett og slett bare leve med det siden det sannsynligvis bare blir verre når jeg prøver å fikse det? Ripen er kun på overflaten og jeg kan ikke kjenne den med neglen. Er forresten på det partiet som er litt brushed på siden.

Kom med tips!

Vedlegg

• IMG_0719.PNG
    IMG_0719.PNG
    841,1 KB · Visninger: 0
men liker å ha ting i nesten perfekt stand, dessverre.
Jag är helt enig nytt är bra! Men faktum är att om du skall njuta av din fina klocka på armen så får man repor för eller senare! Men visst f-n blir man sur, dock blir det bättre med åren. Jag hade absolut inte gjort något åt detta bara dumt. Om du envisas att göra något själv hade jag borstat ut det med glasfiber penna eller liknande men du kommer inte få samma finish. Vänta tills service i så fall!

Enig med deg @Xalle, tror jeg dropper det..

Takker for svar alle sammen. Noen timer etter svettetokten min innser jeg nå at det en hverdagsklokke må tåle noen riper etterhvert:p

Er bare det at andre sine klokker ser så polerte og fine ut, mens ens egen ser ut som en toåring har brukt som en leke. Er vel noe med at man studerer sin egen mer nøye:)

• Liker
Reaksjoner: Xalle og elf
Min helt nya DSOTM har en repa i safir glaset och coating som lossnat som en följd av det.
IMG_9522.JPG

Kostnad för att skifta glas!
.... 11.500 nok.

Så lev med repan och tänk att det alltid är någon som har det lite värre :D:D:p

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Bjarnetv
Jeg fikk også full panikk da jeg oppdaget den første ripen på min speedy. Den var i plexien (som jeg trodde var krystall - det sto jo "hesalittkrystall" på internettet!)

Neste dag gikk jeg til urmaker og fikk polert plexien tilbake i mint stand.

Grattis med verdens kuleste klokke. Den er beregnet for romferd, og skal ha bruksmerker. Som det har blitt sagt, nå har du din Speedy.

Jeg skal ikke fortelle om den gangen jeg falt på sykkel på ringveien i Oslo, speedy rev seg av lenken og skvatt bortover asfalten til den smalt i fortauet tre filer lengre borte.. battle scars!

IMG_20170111_135540_zpslxfzvsvb.jpg

Og jeg har ikke polert plexien siden den gang

IMG_20160628_065111_zpssuatouyo.jpg

Redigert:
Jeg fikk også full panikk da jeg oppdaget den første ripen på min speedy. Den var i plexien (som jeg trodde var krystall - det sto jo "hesalittkrystall" på internettet!)

Neste dag gikk jeg til urmaker og fikk polert plexien tilbake i mint stand.

Grattis med verdens kuleste klokke. Den er beregnet for romferd, og skal ha bruksmerker. Som det har blitt sagt, nå har du din Speedy.

Jeg skal ikke fortelle om den gangen jeg falt på sykkel på ringveien i Oslo, speedy rev seg av lenken og skvatt bortover asfalten til den smalt i fortauet tre filer lengre borte.. battle scars!

Kjenner meg som sagt litt igjen i det du beskriver i starten:D Er jo en utrolig kul klokke, både mint og damaged (til en viss grad)..:)

• Liker
Reaksjoner: JohanH