Rolesium Yachtmaster i hopetall

Medlem
21. feb. 2008
Sted
3970 LANGESUND
Jeg kan ikke huske å ha sett så mange 16622 YM til salgs på finn.no til dags dato. Det står nå 7 stk til salgs der + en i gull/stål. Skulle nesten tro det foregår en dumping på disse klokkene om dagen.

Det har vel stått noen her inne på forumet til salgs siste tiden også hvis jeg ikke husker feil.

Virker ikke som det er helt rette tiden å selge nå i øyeblikket.:confused:

Virker som om en annonse trigger andre til å legge sine klokker ut for salg. Det står mange Daytona der også ja. Ikke ofte å se så mange Daytona i stål på finn.no samtidig heller. :D

Virker som om en annonse trigger andre til å legge sine klokker ut for salg. Det står mange Daytona der også ja. Ikke ofte å se så mange Daytona i stål på finn.no samtidig heller. :D

trusselen om finanskrise setter vel litt fart på markedet. og karer som må ha råd til fin julegave til kona.

Jeg registrerer det samme og må holde meg selv skikkelig i nakken nå. Skikkelig fine klokker det der.

Ikke overrasket

Personlig mener jeg dette er den minst attraktive Rolex-modellen. "Breitling-faktoren" er for høy. Dog registrerer jeg at dette er en populær klokke, også her på forumet, derfor er det hele merkelig. Kan vel være tilfeldig? Når det gjelder finanskrise burde vel Rolex sub (som jeg elsker), samt alle blinkende Breitling-modeller vært overrepresentert?

Personlig mener jeg dette er den minst attraktive Rolex-modellen. "Breitling-faktoren" er for høy. Dog registrerer jeg at dette er en populær klokke, også her på forumet, derfor er det hele merkelig. Kan vel være tilfeldig? Når det gjelder finanskrise burde vel Rolex sub (som jeg elsker), samt alle blinkende Breitling-modeller vært overrepresentert?

Vi er vel helt i startfasen, kommer nok.

Er "problemet" med 16622 YM modellen ikke at den egentlig er vel høit priset i utgangspunktet og følgelig gir lite for pengene i bruktmarkedet? For 40 000 cool cash i brukt markedet får du veldig mye klokke fra både Rolex, IWC mm.

Ser også at det er mange 16622 ute på Finn.no om dagen, men er på jakt etter midsize 168622 til en fornuftig pris, og det er ikke lett å oppdrive. Synes mange har urealistiske priser til midsize og dameversjonen. 16622 til 32K begynner jo å bli billig.

Har kikket litt på denne og vært i dialog med henne rett etter sommeren. Hun har ligget ute siden i våres, begynte på 45K via 43K nå ned til 40K. Hva er en riktig og fornuftig pris på denne? Hun hadde fått oppgitt fra sin Rolex forhandler i Grenland at prisen hun ligger ute med var fornuftig

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30732669

Er "problemet" med 16622 YM modellen ikke at den egentlig er vel høit priset i utgangspunktet og følgelig gir lite for pengene i bruktmarkedet? For 40 000 cool cash i brukt markedet får du veldig mye klokke fra både Rolex, IWC mm.

Yachtmaster er vel den sportsmodellen fra RLX som gir mest for pengene på bruktmarkedet vil jeg påstå. De er jo dritdyre nye. Å kjøpe en klokke som koster nesten 80 lapper for 30-35 er billig synes jeg. Det er klart at hvis man sammenlikner med feks IWC klokker til samme bruktpris så er jeg enig i at YM er et dårligere valg:D

YM har jo heller ikke slått an blandt folket på samme vis som Submariner og GMT som selges for litt under det de kostet nye. Eller ofte for mye mere enn de kostet nye:D

Ser også at det er mange 16622 ute på Finn.no om dagen, men er på jakt etter midsize 168622 til en fornuftig pris, og det er ikke lett å oppdrive. Synes mange har urealistiske priser til midsize og dameversjonen. 16622 til 32K begynner jo å bli billig.

Har kikket litt på denne og vært i dialog med henne rett etter sommeren. Hun har ligget ute siden i våres, begynte på 45K via 43K nå ned til 40K. Hva er en riktig og fornuftig pris på denne? Hun hadde fått oppgitt fra sin Rolex forhandler i Grenland at prisen hun ligger ute med var fornuftig

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30732669

Dersom man sammenlikner med de prisene som disse klokkene selges for ute i verden ellers så er det en grei pris vil jeg mene. Den billigste som står på chrono24 står til Usd 4 890:-

Klart at 40.000,- kan virke noe høyt priset når man kan få en 40mm for litt over 30.
Det er jo snakk om et avslag på 26.000,- fra ny i butikk men kanskje kan prutes enda litt mere ned?

Dameklokker selges ikke videre like ofte som herremodellene så det kan jo også være en årsak til høyt prisnivå?:D
Jeg tviler ikke på at prisen som er oppgitt fra Saastad er som hun sier:D

Yachtmaster er vel den sportsmodellen fra RLX som gir mest for pengene på bruktmarkedet vil jeg påstå. De er jo dritdyre nye. Å kjøpe en klokke som koster nesten 80 lapper for 30-35 er billig synes jeg. D

Tja, YM har alltid vært en av mine favoritter i den moderne produksjonen og jeg må si at jeg angrer nok litt at jeg solgte min ( billig) men det er ikke en klokke som kan elde så bra : for hva gjør du når bezelen er slitt ut ? Kjøper en ny til rundt 30 lapper ? Det samme gjelder skiven.
Problemet er fsv likt med TT modellene : for hvem gidder å spandere på seg en ny TT lenke og en ny bezel ?

Det er ok for oss som har nok klokker i rotasjon og sliter dem veldig lite men den potentielle tapsbomben reflekteres i bruktprisene.

Tja, YM har alltid vært en av mine favoritter i den moderne produksjonen og jeg må si at jeg angrer nok litt at jeg solgte min ( billig) men det er ikke en klokke som kan elde så bra : for hva gjør du når bezelen er slitt ut ? Kjøper en ny til rundt 30 lapper ? Det samme gjelder skiven.
Problemet er fsv likt med TT modellene : for hvem gidder å spandere på seg en ny TT lenke og en ny bezel ?

Det er ok for oss som har nok klokker i rotasjon og sliter dem veldig lite men den potentielle tapsbomben reflekteres i bruktprisene.

Platina holder bra og er utrolig slitesterkt så det ser jeg ikke som noe større problem. Det er jo bare inlegget som er av platina, resten er av stål. Men jeg kan være enig i det du skriver her.

Gull er vel noe av det som har lavest holdbarhet sånn mot mekanisk slitasje da det er veldig mykt:D

Jeg vet ikke hvordan målene på dreiekransen er i forhold til Submariner, det er vel ikke bare å sette på en krans m inlegg fra en sub på ym?