Rolex 16700

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Jeg har muligheten til å få kjøpt en NOS Rolex 16700 GMT Master fra 1991. Helt ubrukt, for ca. 25'. Ingen papirer. Hva synes dere om dette tilbudet? Jeg vet mange mener dette er en vel så god klokke som 16710, da den har quickset date. Den begynner vel også å bli sjelden? Liker ikke papirløse forhold, men jeg synes alikevel det er fristende.

Høres ut som en god deal! Legger ved noen bilder av min velbrukte fra 1996 som inspirasjon:p

DSCN0766.jpg

DSCN1092b.jpg

DSCN0437.jpg

Er enig i at det er bra pris - nesten uansett... Også enig i at et raskt datoskifte er å foretrekke framfor å ha call på opptil tre tidssoner vs to :)

Jeg har ikke akkurat papirer på alt det jeg kjøpte i 1991.
Mulig andre tolker dette på en annen måte enn meg, men med NOS tolker jeg det dithen at klokken ikke er brukt. Tolker det også som at den da har lagt i boksen hvor papirene har en naturlig plass. Skjønner at det kanskje ikke er kvittering, men resten skulle strengt talt vært på plass.

Kan like gjerne ha ligget i en bankboks, en safe hos en forhandler eller en safe hos noen som kjøpte og aldri brukte.

Mange gode forklaringer på hvorfor noe er NOS men uten boks og papir.

Mulig andre tolker dette på en annen måte enn meg, men med NOS tolker jeg det dithen at klokken ikke er brukt. Tolker det også som at den da har lagt i boksen hvor papirene har en naturlig plass. Skjønner at det kanskje ikke er kvittering, men resten skulle strengt talt vært på plass.

En klokke er aldri brukt på over 20 år, det er uvanlig, papirene er borte, det er ikke uvanlig.
klokker er din interesse : hvis du ønsker å lage en time capsule, et NOS prosjekt for fremtiden, skal du ta vare på alt men det er vel ikke den mest sannsynlig forklaring for at en gjenstand fra 1991 ikke er blitt brukt.
Jeg har som en del andre ingen interesse for papirer, dokumentasjon, emballasje og slikt og kaster det meste hos forhandlere hvis det skal gjøre meg mistenkelig so be it.;)

Jeg har som en del andre ingen interesse for papirer, dokumentasjon, emballasje og slikt og kaster det meste hos forhandlere hvis det skal gjøre meg mistenkelig so be it.;)

FYI en del av det der kan fint selges for en pen sum på interwebben, mange av oss som faktisk vil ha det og betaler for å komplettere klokker slike som deg har gjort ukomplette :D

Takk for tipset Christian, etter nesten 25 år brukt på å samle og flippe rolexer har jeg selvfølgelig solgt og kjøpt bokser, bookleter og memorabilia på nettet for uanstendige summer.
Jeg tar selvsagt vare på alt som kommer med en klokke siden jeg vet at den havner nok på markedet igjen etterhvert.
Men det gjelder ikke de andre områdene av livet mitt selv om det finnes andre maniske samlere av andre forbruksvarer andre steder som kan komme til å diskutere på et dedikert forum hvor suspekt det er at man selger en ubrukt Campagnolo Super Record gruppe fra 1983 uten original emballasjen, hvor suspekt det er å selge en 964 fra 1991 uten å kunne finne servicehefte eller reservenøkkelen når du har flyttet 8 ganger ( tilfeldige eksempler som kan ha rot i virkeligheten ;) ). Poenget mitt var at klokker ikke kjøpes av WIS og at vanlige mennesker ikke trenger å ha et forhold til utgåtte garantier og bruksanvisninger og plastbeskyttelser.

Hehe, 100% enig med deg forøvrig. :D var for å illustrere at jeg ikke var helt seriøs i mitt svar, men ikke alltid så greit å vise det på et forum :).

De fleste ikke-gale jeg kjenner hiver jo bare slikt.. Hvem tar vare på søppel liksom?