Solgt Rolex 1680 "Red sub" Submariner

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
02.JPG

Merke, modell og år:

Rolex 1680 "Red sub" Submariner.
Det står "IV70" på innsiden av baklokket. Serienr 2.8 mill (1970-71).

Spesifikasjoner:
Modellnummer: 1680
Verk: Rolex 1575
Kassediameter: 40mm uten krone
Avstand mellom lugs: 20 mm
WR: 20 ATM / 200m

Beskrivelse og tilstand:
Skive
: Mark IV skive (Første Feet First Dial. Rød tekst på hvit. Åpen “6”) i perfekt stand. Sølv datohjul (ser hvit ut på bildene). Originale Tritium visere.
Insert: Korrekt fatfont Mk3 med original perle som ikke lyser.
Kasse: Serienr 2.8 mill (1970-71) og all kasse tekst/nummer perfekt synlig. Kasselokk "1680 IV.70" hvilket matcher serienr.
Lenke: Riktig folded 9315 med "pateted" diver extension, merket "4 70" og sjeldne endelenker 280. Særdeles god stand, helt uten strekk.
Urverk: Går meget bra, ca +5 sek/døgn.
Kjøpt hos kjent vintage Rolex forhandler (vintage-watches-international.com). Urverk skal være sjekket og klarert der, men ukjent siste full service.

Dokumentasjon og historikk:
Jeg kjøpte klokken av GG her inne for noen månder siden. Han tok klokken inn til Norge fra Tyskland for ca 1 år siden (fra vintage-watches-international.com). Kvittering derfra og momskvittering finnes. Tidligere eier klarte også å skaffe tidsriktig lenke og insert til klokken. Dokumentasjon finnes på kjøp av disse.

Sted:
Ås eller Oslo. F2F eller sending i posten på kjøpers regning og risiko.

Pris eller bytteverdi:
Priser på vintage klokker er vanskelige å fastslå, og det er vanskelig å sammenligne ulike eksemplarer da ingen er like. Jeg ønsker 150K for min. Det tror jeg er ganske "rimelig" :)
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending, evt straksbetaling ved F2F.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.
Ønsker primært rent salg.
04.JPG
06.jpg
08.JPG
09.jpg
09b.jpg
10.JPG
12.JPG
14.JPG
16.JPG
18.JPG
20.JPG