Tåler mindre enn stål. Vanskeligere å ripe opp, men kan knuse.Nå spør jeg kanskje dumt men er ikke keramisk bezel perfekt for en tool watch?
Tåler mindre enn stål. Vanskeligere å ripe opp, men kan knuse.Nå spør jeg kanskje dumt men er ikke keramisk bezel perfekt for en tool watch?
Tåler mindre enn stål. Vanskeligere å ripe opp, men kan knuse.
Spørsmålet blir vel litt hva man mener med "toolwatch". Om man tenker mest at det går på design og funksjoner så skjønner jeg at man ser på Submariner som en toolwatch, det er jo tross alt et "dykkerur". Da er det også greit å rynke på nesen av designelementer som ikke hører hjemme på en verktøyklokke, som f.eks. at den er i gull. Jeg er såpass purist på det at en jeg ser på en helgull Rolex Submariner som å gå med belte og bukseseler, det vitner om manglende forståelse for hva det er man har på seg. Jeg liker ikke lærremmer på dykkerur heller, av samme grunn.
Om man tenker at toolwatch kun skal bety at klokken er ment som et slags verktøy så er det vel bare å glemme alt av mekaniske klokker med en gang. Da holder det med gshock og en dykkercomputer av noe slag. Evt. gode gamle F-91W.
Ikke akkurat mad skillz på photoshoppen her, men jeg tror også på større DaytonaRolex Passion Report ute med noen spekulasjoner på Instagram. Han har vel en ganske god track record på akkurat dette. Må si jeg liker de Daytona variantene, men ikke like fan av den nye chrono modellen.
Han har vel en ganske god track record på akkurat dette.
@Rød men det var et veldig troverdig bilde av både katalog, hangtag, klokke... vanskelig å kopiere alle disse elementene - iallefall en stor innsats bare for å lure nerdene?Skeptisk, og håper ikke.
Lukter ny Explorer det der.Nordlys, grotting og tinder.