Rolex 5513

Medlem
16. juli 2014
Innlegg
27
Hei alle som har mere peiling på rolex enn meg.

Hva er en bra pris for en rolex 5513. Vurderer å selge.
 
Her får du nok ingen svar om "bra pris" (for deg eller meg?) før du legger ut bilder og litt mer info om år, stand og eventuelt servicehistorikk. Hva er originalt og hva er byttet?

Venter spent på bilder :)
 
Takk for info.
tror han hadde regner med ca 35.000
men det kommer nok an på modellen,tilstand osv..
 
AfmLRqN.jpg


Litt merkelig nyanser i patinaen, men det skulle ikke forundre meg om den går for 35K på en god dag.
 
Hvis denne er 35' innser jeg at min '67 var et godt kjøp :)

Lykke til med salget. Fantastisk Rolex.
 
Mener bestemt jeg leste at '84 var et overgangsår, og at glossy skive med hvitt gull kom det året. Men jeg er en absolutt novise, så skal ikke skrive det i stein :)

Flott klokke i hvert fall! :)

Jeg har bare sett det på 85 og opp men det betyr ikke at du tar feil. Men uansett er det mismatch på farge/patina på skive og visere. I og med at viserne er mørkere tyder det i min bok på nyere skive.
 
Jeg har en fra 85, glossy skive med gull markeringer, original og uten patina siden den lå omtrent ubrukt helt til jeg kjøpte den, ikke polert såvidt jeg kan se. Original lenke, boks og noen papirer bl.a en service fra 2009, kostet 35.000 i fjor.
 
Min R-serie fra 86 har absolutt ingen patina, men har nok blitt brukt flittig i nesten 30 år. Rart hvordan patinaen varierer fra klokke til klokke. Prismessig vil jeg tro en slik med lenke (uten B/P) vil gå for noe rundt 30.000-32.000.
bilde_zps3f5c40ed.jpg
 
Kan stemme bra det, en fra 87 ble i forrige måned solgt på engelsk ebay til rett under 30, denne var original utenom bezel som nettopp var skiftet, og uten boks og papirer, tilstand var relativt sliten, mye riper på på på det originale plexiglasset og på kasse/lenke, men nyservet august 2014.