Rolex certificat

Medlem
8. juni 2013
Hei.
Har sett på en gmt fra midten av 2000 jeg vurderer å kjøpe. Ser på certificate at det er maskinskrevet serienr, og ikke punched? Er det normalt? I tillegg så står det anført hvilken beselinsert (farge) uret ble levert med? Klokken er solgt ny i USA.

Hei!
Jeg mener at alle Rolex Certifikatene skal ha punched nummer. De tre første sifrene skal indikere landet der klokken var solgt ny. 710 er USA. (Mer her: http://www.timekeeperforum.com/forum/threads/rolex-country-codes.6532/)

Selvfølgelig er det mulig å kjøpe fake papir til en fake Rolex. Disse ser like ut, men er som regel uten slike puched numbers. Husk at serienummer skal stemme med papiret og det som står på kassen mot lenken. (Lenken må av for å sjekke dette).

Good luck!

8

Hei!
Jeg mener at alle Rolex Certifikatene skal ha punched nummer. De tre første sifrene skal indikere landet der klokken var solgt ny. 710 er USA. (Mer her: http://www.timekeeperforum.com/forum/threads/rolex-country-codes.6532/)

Selvfølgelig er det mulig å kjøpe fake papir til en fake Rolex. Disse ser like ut, men er som regel uten slike puched numbers. Husk at serienummer skal stemme med papiret og det som står på kassen mot lenken. (Lenken må av for å sjekke dette).

Good luck!

8

Jeg er ikke like sikker... Med punched så menes at serienummer er hullet inn i papiret?

Her er er bilde av tilbehøret til en SD jeg hadde, den var opprinnelig kjøpt i USA:

Her er ikke serienr punched (som jeg kan se eller huske). Når jeg ser på salgsannonser på TRF så er ikke alle papirene punched, eks: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=186506

Men aller viktigst @Robertd: er du i tvil? Hold deg unna og vent på neste mulighet!

Jeg er ikke like sikker... Med punched så menes at serienummer er hullet inn i papiret?

Her er er bilde av tilbehøret til en SD jeg hadde, den var opprinnelig kjøpt i USA:

Her er ikke serienr punched (som jeg kan se eller huske). Når jeg ser på salgsannonser på TRF så er ikke alle papirene punched, eks: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=186506

Men aller viktigst @Robertd: er du i tvil? Hold deg unna og vent på neste mulighet!

Hei og takk.
Føler meg egentlig trygg på selger, men det var dette med certificat og punched Numbers.... Nå ser det ut til at det kan være ekte fordi om serienr er typed... Håper på flere innspill

Jeg har kun sett punched og hadde vært litt skeptisk om det kun var skrevet på. Var det ikke en historie der en fyr fikk tak på en hel del tomme sertifikater?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hei. Tusen takk for svar.
Sertifikatet ser slik ut:
http://www.newturfers.com/mwf/attach/30/31230/rolexwarranty-embed.jpg
Det er ikke dette sertifikatet som er gjeldende for objektet jeg har sett på, men utseendet er likt, samt måten serienummeret er skrevet på og ikke punched.
Jeg husker godt disse sertifikatene som du linker til.
Men de var jo også punched. Om det har vært produsert begge deler vet jeg ikke. Men selv sertifikatet før dette var jo Punched. Så det virker rart om de skulle gå bort fra det i en periode liksom.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Guybrush Threepwood
Jeg husker godt disse sertifikatene som du linker til.
Men de var jo også punched. Om det har vært produsert begge deler vet jeg ikke. Men selv sertifikatet før dette var jo Punched. Så det virker rart m de skulle gå bort fra det i en periode liksom.

Det er sant... i tillegg så står det bezelfarge også på disse? Kan jeg ikke huske å ha sett på noen av mine ihvertfall.... rare greier. Men fyren virker seriøs også. Han sa tidlig at han kun ville gjennomføre et salg/handel hos en AD for verifikasjon. Det står han på enda. Det ene uret er kjøpt i usa, det andre via TTT. Har søkt litt på nettet, men ikke så mye å finne.

Har lest på et forum engang, at Rolex sendte en del klokker over dammen med uutfylte sertifikat, for at AD skulle kunne fylle ut selv. Synes det høres litt spesielt ut, men...

Jeg har akkurat kjøpt meg en GMT Master II 116710LN hvor klokken, boks, service kvittering og forsikrings takst fulgte med. Har fått tak i booklet og tag nå, men skulle gjerne hatt et sertifikat. Noen som vet hvordan man skal gå frem for å få det?

Forøvrig enkelt å se på klokken om den er ekte da Robertd. Feks: GMT viseren skal ligge over timeviseren og under minuttviseren.

Jeg har akkurat kjøpt meg en GMT Master II 116710LN hvor klokken, boks, service kvittering og forsikrings takst fulgte med. Har fått tak i booklet og tag nå, men skulle gjerne hatt et sertifikat. Noen som vet hvordan man skal gå frem for å få det?

Hvis sertifikatet mangler så mangler det, det er ikke noen måte å gå frem på for å få tak i det.

Jeg har hørt at det ikke er mulig å få erstattet sertifikatet dersom det blir borte.

Angående rekkefølge på visere så var det en "gammel" måte å ta fake på. De ha "lært" så dette er fikset.

8

Det er sant... i tillegg så står det bezelfarge også på disse?

Tror ikke det står noe om bezelfarge i sertifikatene på eldre GMT'er.
Så vidt jeg vet er det derfor umulig å vite om disse opprinnelig ble levert med coke, pepsi eller sort insert.
Uten at dette har noe å si forøvrig.

• Liker
Reaksjoner: Guybrush Threepwood