Rolex comex

Medlem
10. jan. 2011
Sted
Stjørdal
Er det noen som har litt penger til overs, så er det muligheter på yahoo-japan.
Bud over 6500.000 jpy. det blir ca. 440.000 nok. + litt gebyrer og mva. har muligheter til å dra iland denne.:D

roken999-img600x450-1297655038i7zws455699.jpg

Det blir rett og slett for dumt... Det er en gammel Submariner med en firmalogo på skiven... :p

Jeg må innrømme...

At jeg hadde gitt en slik sum (hvis jeg hadde), eller sagt på en annen måte, jeg ville heller hatt denne enn en dødsfet nautilus i helgull. Sånn, der sa jeg det, bring me to the slaughter...

• Liker
Reaksjoner: SCUBA diver og Rød
Det er mye snadder å finne på Yahoo-Japan, jeg har handlet mye fotoutstyr og mc. deler på auksjon derfra.
Bare så synd at det er så mye styr, du må by gjennom en agent som skal ha forhåndsbetalt via PayPal, masse gebyrer, e-poster hit og dit, osv. osv.....:mad::mad:

Jeg har sett Comex´er helt ned til 200K i det siste, så 440K hørtes mye ut. Uten at jeg er noen ekspert, virker det som om Mil-subs er det "dyreste" av vintage sports-rolex, og jeg har sett noen på bukta til type 500K

Men fin er den uansett, og hadde jeg hatt pengene hadde den vært på håndleddet nu!

M

Morro med disse Comex Rolexene, det var jo mange som fikk byttet skive
og baklokk på disse for de syntes klokkene ble cheesy med "reklame" på.
De angrer nok nå.....:p

Det verste å tenke på er vel at hvis man ser på gjennomsnittslønn så ville den klokken som han betalte £175 for kostet cirka £800 i dag, og med vanlig inflasjonskalkulator ender det på rundt £550, så det har jo vært ganske grei verdistigning på de.

Det verste å tenke på er vel at hvis man ser på gjennomsnittslønn så ville den klokken som han betalte £175 for kostet cirka £800 i dag, og med vanlig inflasjonskalkulator ender det på rundt £550, så det har jo vært ganske grei verdistigning på de.

Helt klart, men det var jo SeaDweller de fikk kjøpt for 175£,en hel batch av Submarinerne
ble gitt bort til kunder osv. pga en feilbestilling. Klokkene var jo "bare" vanntett til 300m:D

Dette er Ken Sato sin Pro-lex, serie Comex.
Laget i et begrenset opplag. De dukker opp av og til, men er vanskelig å få kloa i.

prolexwo1.jpg

Dette er Ken Sato sin Pro-lex, serie Comex.
Laget i et begrenset opplag. De dukker opp av og til, men er vanskelig å få kloa i.

Disse er nokså spesielle, og en kuriositet som en del Comexsamlere jakter på. Mange vil (muligens med noe rette) stemple dem tvert som en billig knock-off (og den debatten kan vi jo drite i å ta her). Men det ikke så mange vet, er at disse klokkene er blitt til i samarbeid med dykkerfirmaet Comex, og bruken av logoen på skiva er gjort med deres samtykke.

Det sies at Ken Sato er samler av vintage Rolex, og at han irriterte seg over hvor vanskerlig det var å få tak i gobitene, så laget han likegodt sin egen serie som har i seg alt en Rolex samler kan ønsker seg.:D:D:D

...disse klokkene er blitt til i samarbeid med dykkerfirmaet Comex, og bruken av logoen på skiva er gjort med deres samtykke.

Er det tilfelle? Samarbeid i betydningen "dette uret skal vi jammen dykke med" eller "gi oss noen tusen franc så kan du låne logoen"? ;)