Rolex Datejust 41mm

Medlem
23. aug. 2016
Sted
Oslo
Har planer om å investere i en ny datejust 41mm.
Jeg har aldri før investert i en så dyr klokke,men lenge sikla etter å eie en i den klassen.

Er det noe jeg bør ha i bakhodet når jeg skal gå for en så dyr klokka?
Skulle jeg havne i den situasjonen at jeg angrer og vil selge den, så tenker jeg at tapet ikke er veldig stort uansett?
Har jeg rett i det?

Ja, tapet blir ikke mange tusenlappene.

Nyyydelig klokke!

Min guilty pleasure har i 20 år vært en DJ fluted bezel blå skive på jubilee. Inntil jeg prøvde den forleden dag. Den er, dessverre, for bling, for meg.

Så anbefaler, om du ikke allerede ha gjort det, å prøve en live.

Mindre bling med oyster og grå skive.

Kjør på!

Nyyydelig klokke!

Min guilty pleasure har i 20 år vært en DJ fluted bezel blå skive på jubilee. Inntil jeg prøvde den forleden dag. Den er, dessverre, for bling, for meg.

Kjør på!
Blå skiva frister mest :D Gir meg en fin følelse, har kun testet den grå.
Har du eller noen andre oversikt over hvor dyrt det er å bytte ut tallskiva bare for å kunne bytte på fargene i klokka?
Vet det er mulig i følge en urmaker jeg var hos.

Nyyydelig klokke!

Kjør på!
Helt enig! Så for min del blir den tonet ned til glatt bezel og oysterlenke. Da funker det!

Når det gjelder skivetbytte som du etterspør, trådstarter, så mener jeg å ha lest et sted på forumet at dette gjøres gratis det første året. Selv om jeg syns dette høres litt for godt ut til å være sant

Helt enig! Så for min del blir den tonet ned til glatt bezel og oysterlenke. Da funker det!

Når det gjelder skivetbytte som du etterspør, trådstarter, så mener jeg å ha lest et sted på forumet at dette gjøres gratis det første året. Selv om jeg syns dette høres litt for godt ut til å være sant
Jeg kjøpte en DJ2 av Lervik ur for et par år siden og da var skivebytte gratis innen ett år fra kjøpsdato. Det gjelder kun hvis du som kjøper av klokken gjør det, ikke hvis du selger den og nestemann ønsker å bytte. Usikker på om dette er praksis hos flere forhandlere men Lervik praktiserte ihvertfall dette tidligere.

Usikker på farge selv.

Hva mener du med glatt bezel :)?
Oysterlenke er vel det mest vanlige av det jeg kan se.

Glatt bezel er krans som er glatt. Altså uten riller. Slik som denne DJII som jeg hadde for noen år siden.
B1A81426-4467-4BCB-8A06-40E34F16D3B9.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Ove, madman88 og Omen
Hvordan er tilgjengeligheten på disse hos forhandler? Både med grå og blå skive?

D65A9F0B-03F0-4921-9E24-D596C9FCF7FD.jpeg
tips: kjøper du brukt nå du være obs på at det er forskjell på DJ41 og DJ2. Begge er 41mm men det er forskjell på visere, markører og tykkelse på kasse og bezel. Urverket er også forskjellig. Etter min mening er DJ41 bedre proposjonert. Videre synes jeg at fluted bezel hører sammen med jubilee og glatt med Oyster. Oyster gir mer sporty uttrykk. Jubilee er jo som et smykke i seg selv. Kjøper du ny kan du bytte skiven innen det første året.
Selv liker jeg 126331.

Vis vedlegg 92354 tips: kjøper du brukt nå du være obs på at det er forskjell på DJ41 og DJ2. Begge er 41mm men det er forskjell på visere, markører og tykkelse på kasse og bezel. Urverket er også forskjellig. Etter min mening er DJ41 bedre proposjonert. Videre synes jeg at fluted bezel hører sammen med jubilee og glatt med Oyster. Oyster gir mer sporty uttrykk. Jubilee er jo som et smykke i seg selv. Kjøper du ny kan du bytte skiven innen det første året.
Selv liker jeg 126331.
Den du har på bilde er også veldig fin.
Selv har jeg sett på følgende:
https://www.rolex.com/watches/datejust/m126334-0001.html
https://www.rolex.com/watches/datejust/m126334-0014.html

Det er samme type som denne: 126331.
Bare det ikke er rose gold vel?

Må innrømme at jeg liker den i hvitt gull bedre på bilde enn de som er i stål. Synes de rett og slett ser råere ut , men kanskje bilde lurer en.

Redigert:
Jubilee ja.

For meg er det fluted=oyster og domed=jubilee

Fluted og jubilee ble for mye bling for meg.

Ikke angret et sekund etter jeg kjøpte denne

Vedlegg

• B2853302-D806-490A-9418-1EA2D45F8E83.jpeg
    B2853302-D806-490A-9418-1EA2D45F8E83.jpeg
    189,1 KB · Visninger: 0
Det kan den så absolutt:)
Inntrykk av at de endres mye for hvert år?
Synes f.eks den modellen jeg har tenkt på ser en del annerledes ut.

Den du har på bilde er også veldig fin.
Selv har jeg sett på følgende:
https://www.rolex.com/watches/datejust/m126334-0001.html
https://www.rolex.com/watches/datejust/m126334-0014.html

Det er samme type som denne: 126331.
Bare det ikke er rose gold vel?

Må innrømme at jeg liker den i hvitt gull bedre på bilde enn de som er i stål. Synes de rett og slett ser råere ut , men kanskje bilde lurer en.

Klokken på mitt bilde er en 126334(samme som du linket til) med Dark rhodium skive. Er bare lyset som gjør at den kanskje kan misoppfattes som en 126331. Anbefales på det sterkeste. Grå skive er tidløs og jubilee er både sporty og elegant

Klokken på mitt bilde er en 126334(samme som du linket til) med Dark rhodium skive. Er bare lyset som gjør at den kanskje kan misoppfattes som en 126331. Anbefales på det sterkeste. Grå skive er tidløs og jubilee er både sporty og elegant
Du har en fantastisk klokke der Rune.
Selv vokser nok jubilee på meg, jeg er ikke helt enig i at det er for mye smykke for den ser for meg veldig sporty ut også som du sier.

Er det noe jeg ville endret så er det kanskje å gått for en blå skive, men det handler mer om at jeg har lyst på den fargen i samlingen.

Har noen av dere sett noen datejust som kan være veldig kule med reim også?
Vet det ikke er vanlig, men spør av ren nysgjerrighet.