Rolex Datejust, kan noen si ca-verdi på denne?

Medlem
8. okt. 2011
Innlegg
97
Sted
Lillestrøm
Kona til en kollega skal selge denne klokken, og min kollega vet at jeg er over middels interessert i klokker.
Han spørr meg så hva man kan forvente å få for denne klokken.

RolexDatejust_zps8e01af94.jpg
[/IMG]

Noen facts:

- Kjøpt ny i Athen i 1992
- Service er ikke utført
- Kvittering medfølger ikke
- Boks medfølger
- To ekstra ledd til lenke medfølger
- Uret går bra og er i fin stand

Håper sonen kan hjelpe litt på vei, slik at prisforlangende henger sånn nogenlunde på greip :)

Jeg videreformidler eventuelle bud.

På forhånd takk takk takk!

Tacoking
 
Redigert:
Har sett president til alt mellom 35-70 000 på nett. Hvis den ikke har vært på service siden 92 trekker dette ned. Følger det med papirer? Isåfall trekker det opp. Dette er vel bark finish?

Personlig ville jeg lagt meg lavt hvis jeg skulle kjøpt denne, men det er fordi jeg hater diamanter o.l.
 
Har sett president til alt mellom 35-70 000 på nett. Hvis den ikke har vært på service siden 92 trekker dette ned. Følger det med papirer? Isåfall trekker det opp. Dette er vel bark finish?

Personlig ville jeg lagt meg lavt hvis jeg skulle kjøpt denne, men det er fordi jeg hater diamanter o.l.


Papirer følger ikke med. Ut i fra bildet synes det for meg ganske så klart at det er bark finish.

Flere som tørr å antyde en prisantydning? :)
 
Den Datejusten som har gått veggimellom her er jo tilsvarende uten diamanter. Den er nyservet og gikk for 62.. Og har gjort det en stund. Den hadde vel boks og papirer. Jeg vil si ca 60 tusen. Nyservet fullt sett kanskje 70-75 da jeg vet at orginale diamanter på Rolex er dyrt.

Ahh det er damemodellen i 31mm? Da er vel prisen brått nede i en lavere klasse. Kanskje 30-40. Hakke peiling:)
 
Redigert:
Den Datejusten som har gått veggimellom her er jo tilsvarende uten diamanter. Den er nyservet og gikk for 62.. Og har gjort det en stund. Den hadde vel boks og papirer. Jeg vil si ca 60 tusen. Nyservet fullt sett kanskje 70-75 da jeg vet at orginale diamanter på Rolex er dyrt.

Day-daten du tenker på? Er ikke day-date dyrere enn datejust?
 
Den Datejusten som har gått veggimellom her er jo tilsvarende uten diamanter. Den er nyservet og gikk for 62.. Og har gjort det en stund. Den hadde vel boks og papirer. Jeg vil si ca 60 tusen. Nyservet fullt sett kanskje 70-75 da jeg vet at originale diamanter på Rolex er dyrt.

Tråden handler om en dameklokke ( i størrelse mini).
 
Dameklokker har et helt annet marked enn herre. Jeg har også inntrykk av at diamanter på BRUKT rolex, i hvert fall her i landet, ikke påvirker prisen så mye. Liten størrelse betyr jo også vesentlig mindre gull enn i en herremodell. Service er verdt 3 -5000 avhengig av hvor den blir utført, samtidig tror jeg servicebehov skremmer mange potensielle kjøpere. Slik at salg med fersk service kan betale seg. Med service tror jeg klokken kan gå for +\- 35000. Flott dameklokke. :)
 
Her har du samme klokka - solgt for $6800 (NOK 40k). For populære Rolexer er ofte prisen i Norge omtrent det samme som i utlandet. Dette er en modell som har et litt snevert marked, så om en vil selge den her til lands må en kanskje litt ned i pris.
Men vil mene 35.000 er en realistisk pris. Og kanskje oppimot 40 om de tar en service først.

Gables Watch Catalog: Rolex - DateJust Presidential
 
Her har du samme klokka - solgt for $6800 (NOK 40k). For populære Rolexer er ofte prisen i Norge omtrent det samme som i utlandet. Dette er en modell som har et litt snevert marked, så om en vil selge den her til lands må en kanskje litt ned i pris.
Men vil mene 35.000 er en realistisk pris. Og kanskje oppimot 40 om de tar en service først.

Gables Watch Catalog: Rolex - DateJust Presidential

Enig med denne! Moren min har en nesten lik og etter litt research er dette ca. det samme jeg selv har kommet fram til.
 
Tusen takk for svar! :)

Tusen takk for svar!

Dette videreformidles min kollega, og kanskje klokken plutselig dukker opp på markedet her inne :eek:

God påske!