Vil vel tro at damen som sa 300k tenkte på hva en ny gullklokke av en eller annen variant kan koste, kvinner har jo ikke så stor interesse for klokker så selv de som jobber i klokkebutikker kan si mye rart, iallefall om vintage klokker, det er iallefall min erfaring.
Menn kan vel også finne på og si en del rart om vintage? En ny Day-Date koster 300’, så er vel derfor dette tallet kom opp. Noe korte og polerte lugs, men brusher du de hos en flink urmaker på toppen og skifter plexi kan dette bli pent. Godt mulig den er veldig gammel, da jeg har sett denne typen skive på DD fra tidlig 60 - tallet. Hva starter serienr på @tnes ? Estimatet til lobergen er nok riktig etter en service og liten shinings.
«Kan» si, jada, men det endrer ikke på det faktum at omtrent ingen kvinner har interesse for klokker slik menn har, og iallfall ikke vintage.
Selvsagt kan menn også si mye rart, men det er ikke poenget.
Dette er jo ikke første gangen du påstår at kvinner hverken har interesse for eller kunnskap om klokker. Deg om det, men hvorfor mener du dette er et viktig og relevant poeng i denne diskusjonen?
Viktig at det var en mannIkke så viktig, jeg bare påpekte fakta. Når man spør fagfolk på dette feltet, altså vintage klokker, et område som er ekstremt kompleks, om råd så er det vel relevant at nesten ingen kvinner har interesse, og derfor mindre kunnskap? Men glem det, som sagt ikke så viktig.
Men for å illustrere med en historie, jeg var innom en forhandler i UK for å sjekke hvor mye de tok for å skifte plexien på en Rolex 5513, dama bak disken, tok en kikk på klokka, gav den fort tilbake og sa «we don’t deal with fakes”. Måtte få en annen av betjeningen til å forklare for den søte damen at klokka ikke var falsk, altså en mann med genuin interesse, og kunnskap.
Ikke så viktig, jeg bare påpekte fakta. Når man spør fagfolk på dette feltet, altså vintage klokker, et område som er ekstremt kompleks, om råd så er det vel relevant at nesten ingen kvinner har interesse, og derfor mindre kunnskap? Men glem det, som sagt ikke så viktig.
Men for å illustrere med en historie, jeg var innom en forhandler i UK for å sjekke hvor mye de tok for å skifte plexien på en Rolex 5513, dama bak disken, tok en kikk på klokka, gav den fort tilbake og sa «we don’t deal with fakes”. Måtte få en annen av betjeningen til å forklare for den søte damen at klokka ikke var falsk, altså en mann med genuin interesse, og kunnskap.
Ikke så viktig, jeg bare påpekte fakta. Når man spør fagfolk på dette feltet, altså vintage klokker, et område som er ekstremt kompleks, om råd så er det vel relevant at nesten ingen kvinner har interesse, og derfor mindre kunnskap? Men glem det, som sagt ikke så viktig.
Høres spennende ut! Men, som sagt så mange ganger før:..en relativt omfattende samling som også omfatter mye vintage.
Det var du som gjorde et poeng av det, så jeg oppfattet det som om du syns det var viktig. Du påpeker heller ikke fakta, du kommer med en påstand om at kvinnelige ansatte i klokkeforretninger har mindre kunnskap enn sine mannlige kolleger. Det du sier om at kvinner flest ikke har noen interesse for armbåndsur stemmer selvfølgelig, men etter min mening bør ansatte i jobbsammenheng vurderes for jobben (også den dårlige jobben) de gjør, og ikke alt mulig annet. Å begynne å årsaksforklare med at "hun skjønte sikkert ikke så mye siden hun er kvinne" fremstår for meg veldig shady, for ikke å snakke om utdatert.
Men hey, siden vi er i landskapet hvor personlige anekdoter kan vikariere for argumenter kan jeg jo illustrere med en jeg også. Selv er jeg kvinne, over gjennomsnittet interessert i klokker, og har en relativt omfattende samling som også omfatter mye vintage. Så da antar jeg du er overbevist om at kvinner flest er interessert i både klokker og vintage! Tygg på den du gamlefar, og velkommen til 2019
Fin gjeng det der!Hehe, jeg burde vel sett denne komme
Ikke akkurat fotokunst dette, men fant i hvert fall frem litt greier fra skuffen. Tissoten til venstre er kanskje noe for deg?
Vis vedlegg 146968
Bør vel også beklage til trådstarter for at jeg kuppet tråden, men siden du allerede hadde fått gode svar på spørsmålet ditt håper jeg det går bra at vi andre har trollet litt rundt
Hehe, jeg burde vel sett denne komme
Ikke akkurat fotokunst dette, men fant i hvert fall frem litt greier fra skuffen. Tissoten til venstre er kanskje noe for deg?
Vis vedlegg 146968
Bør vel også beklage til trådstarter for at jeg kuppet tråden, men siden du allerede hadde fått gode svar på spørsmålet ditt håper jeg det går bra at vi andre har trollet litt rundt