Rolex Daytona 18K gult gull med diamantskive.

Er det noen som har noe erfaring med denne type ur?

Rolex Daytona 18K gult gull med diamantskive. - FINN Torget

Er dette et greit valg? Hvordan er prisen på dette, og vil det tape seg mye i verdi hvis det selges om noen år? Er det noe spesielt jeg bør passe på/se etter ved besiktelse? Hvor ofte bør en ha service på den? Eller bør jeg se på noen andre Daytona modeller?

Om den er et greit valg må jo være opp til deg selv å velge. Gullskive med diamanter blir litt mye for meg på akkurat denne klokken, men om du liker den så er jo det en smakssak.

Når det gjelder verdiitapet, så er det noen andre som har stått for det verste tapet, men ta høyde for at det kanskje ikke er den mest lettsolgte klokken. Det kan ha en innvirkning på pris, spesielt om du er avhengig av å bli kvitt den fort. Gullprisen i seg selv vil jo være med på å bestemme verdien til en viss grad.

Du vil ikke bli nødt til å ta service på denne noe oftere enn en annen Rolex, ca. hvert 5. år er en grei tommelfinger regel, men ikke noe som er skrevet i stein.

Jeg ville gått for en utgave i hvitt gull, eller kanskje den med skinnreim som sjuli_123 her på forumet har hatt til salgs dersom du ønsker gult gull.

EDIT: Velkommen på forumet!
 
Helgull Daytona er jo sjef det.:cool:
Skiven er ikke helt i min gate, men den kan jo byttes.;)

Ved et eventuelt kjøp bør alle bokser og papirer være på plass.
Du bør sjekke at serienummer stemmer overens med garantibeviset.
Hvis du vil være helt sikker bør klokken åpnes hos en urmaker.
Personlig ville jeg nok sett flere bilder av litt bedre kvalitet enn det som er i den annonsen.
Mange bilder som ser ut til å være "lånt" fra nettet, og bare et par crappy bilder av den aktuelle klokken vekker ikke tilliten hos meg akkurat.
 
Redigert:
Helgull Daytona er jo sjef det.:cool:
Skiven er ikke helt i min gate, men den kan jo byttes.;)

Ved et eventuelt kjøp bør alle bokser og papirer være på plass.
Du bør sjekke at serienummer stemmer overens med garantibeviset.
Hvis du vil være helt sikker bør klokken åpnes hos en urmaker.
Personlig ville jeg nok sett flere bilder av litt bedre kvalitet enn det som er i den annonsen.
Mange bilder som ser ut til å være "lånt" fra nettet, og bare et par crappy bilder av den aktuelle klokken vekker ikke tilliten hos meg akkurat.

Jeg synes det er et fint ur,men er som du sier litt skeptisk til gullskiva kan jo skiftes ut da. Er også litt usikker hvor lett det er og selge den igjen. Hva mener du/dere om prisen da? Alt må jo være med av papirer osv. Bilder må også være av bedre kvalitet enn det som er. Har veldig liten erfaring med Rolex. Derfor trenger jeg noen gode råd. Hadde vært fint om noen flere hang seg på tråden :)
 
Prisen tja, gammel modell og har ligget ute lenge til prisen betyr i mitt hode at prisen er høyere enn hva markedet vil gi.

Ville nok heller ha funnet en nyere modell og lagt litt ekstra penger i potten..
 
Når du engang spør om innspill, må jeg innrømme at akkurat denne gull-Daytonaen ikke er blant mine favoritter.
Om jeg var i markedet for et slik ur, ville brukt en av de anerkjente bruktselgerene her inne (dvs Mogens, Johnny, eller dem på Rolexforums) eller kjøpt av AD. Ok, jeg ville selvsagt kunne kjøpt av good guy her på TS. Men jeg ville styrt unna finn.no som pesten. Buy the seller er første bud i et bruktklokkekjøp.

Du bør undersøke når sist service hva og klokkens tilstand for øvrig. Husk at gull er et mykt metall.

Lykke til.
 
Du virker ikke veldig inne i klokkeverdenen? Rett meg om jeg tar feil da. Hva i alle dager skal du da med en Rolex i gull med diamanter? Sett deg litt inn i gamet og bruk heller 30k på en fin hverdagsklokke, gjerne en Rolex. Så holder du av de 100k, om de brenner i lomma, til ett eller flere andre ur du kanskje får lyst på. Det uret er "over the top" imo. Faktisk superharry med diamantskive. I hvitt gull=another story. Prisen er for høy også.. Sats på en litt mere understated klokke, om ikke det motsatte var meningen med klokken da..