Rolex daytona

Amund

Støttemedlem
Medlem
24. okt. 2009
Sted
Oslo
Ser at Rolex Daytona av og til blir lagrt ut nå til priser ned mot 50 000 kroner. Jeg var også innom Bjerke hvor den var utstilt. Det er bra at Daytona nå kommer ned på litt mer fornuftig prisnivå. Synes denne har vært overpriset lenge.

Hvor langt ned kan den gå tror dere?

Ser at Rolex Daytona av og til blir lagrt ut nå til priser ned mot 50 000 kroner. Jeg var også innom Bjerke hvor den var utstilt. Det er bra at Daytona nå kommer ned på litt mer fornuftig prisnivå. Synes denne har vært overpriset lenge.

Hvor langt ned kan den gå tror dere?

Ned mot 45k og 40k er ikke urealistisk innen 1 år. Dette er klokken som hadde den minste prisøkningen 01.09!

Det at nå også Bjerke har den utstilt sier sitt! I tillegg gis det også nå gode rabatter på nye SS Daytona hos AD !

Regards :)
AW

Personlig synes jeg det er meget vanskelig å spå prisutviklingen på brukte klokker. At Daytona er latterlig overpriset er en ting, noe annet er hvor mye billigere de rent faktisk kommer til å bli.

Noe som i allefall er et faktum er at hvis man går inn på Finn.no eller Ebay, så er det alltid minst dobbelt (noen ganger 3-4-5 ganger) så mange SS Daytonaer til salgs som f.eks SS Submarinere. Med tanke på det voldsomme tilbudet har jeg flere ganger stusset over "disiplinen" i prisene. Det er mye lettere å skaffe til veien en brukt SS Daytona i strøken stand enn en SS Submariner i samme stand.

Dog er jeg ikke så sikker på det. Ville i alle fall vurdere å følge opp dersom jeg var i markedet for en slik

Det tror jeg du hadde angret på - denne er ikke ekte. Som Anders sier er subdialene altfor brede. Og om det er en X-serie slik det står i annonsen, burde det vært en Zenith fra tidlig 90-tall.

88_-2019512269.jpg

Hehe, dette er en av fordelene med å ha mulighet til å evt beskue klokker i live før evt kjøp (les:bo østafor). Og her hadde nok et møte ang evt handel over en kaffekopp vært over før sukkerbiten hadde blitt gjennomtrukket av kaffe...

Dog tyder ting på at et møte hadde blitt 'vanskelig' med denne selgeren - som sikkert foretrekker forskuddsbetaling ;)

Er vel bare å si at man er interessert, men vil gjerne ta en titt på urverket. Si at man er urmaker eller noe. Tror man blir overrasket over ett ETA/Seiko verk.

tror Daytona klokkene i stål og kull vil dra nytte av de gode tidene (for enkelte) og stige i pris. Det samme vil nok skje for de litt billigere utgavene, dog litt mindre da noe av prisen ble økt i fjor. De dyre klokkene i hel-gull vil trolig være stabilt i årene fremover.

Det er meget stor etterspørsel etter daytona gull/stål men så er jo det en rålekker klokke også da

Det er meget stor etterspørsel etter daytona gull/stål men så er jo det en rålekker klokke også da

Eh nei, det er vel egentlig ikke det? Gull/stål er vel de vanskeligste Daytona-modellene å bli kvitt.

Jeg trodde heller ikke gull/stål daytona var veldig hett.. Det er en av de minst tiltrekkende rolexene for min del ihvertfall!

Jeg trodde også at noe av hemmeligheten bak suksessen til Daytonaen og særlig den i stål, var veldig liten årsproduksjon. Ca. 12.000 i året mener jeg å ha lest et eller annet sted. Ikke uten grunn at man inntil nyelig måtte stå i årevis på venteliste for å få en i stål.