Rolex Deepsea, hvor har de blitt av?

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
5.101
Sted
Bærum
Sitter og funderer på ovenstående. Jeg kommer på en klokke her på sonen. ER det fler? Hvorfor har den ikke slått an bedre. Har selv hatt den eldre versjonen av deadweller, og må si at den nok er mer allround, men med tanke på at vi snakker om Rolex, og "verdens råeste dykkerklokke" så skulle vel denne ha funnet plass på fleres lanke, eller?

Kunne godt tenke meg en selv, og den er ikke helt øverst på ønskelisten, men nesten......
 
Koser meg med min DSSD jeg:)
Det er vel fler enn meg som har denne klokken.
 
Rolex er Rolex sin værste konkurrent skulle jeg tro...virker som sportsmodellene alltid viker for en av de andre sportsmodellene.Mange velger nok sub som en "sikker vinner" i større grad enn GMT og SD, og dette merkes veldig på trendene blant samlere og forumer.
 
Hvor de er blitt av? Jo, de ligger i salgsannonser på alle klokkeforum ;)

Jeg er en av de som synes Deepsea er et kult ur. Funker på lanken om sommeren, men aller best utenpå tørrdrakten. Ikke et ur jeg ville anbefalt som "the one and only".

Jeg vurderte selv en Deepsea i fjor, men valget falt på PloProf.
 
Jeg prøvde en på armen i en Rolex butikk her forleden. Jeg er vandt til Suunto klokker som absolutt ikke er noe småtteri, men allikevel ble jeg overrasket over hvor stor DSSD faktisk er, særlig tykkelsen/høyden på kassen. Jeg kunne sikkert vendt meg til DSSD men der og da føltes den for stor. Men for all del, knall tøff klokke.
 
Størrelsen og mengden skrift (!!) tiltaler meg ikke så mye som andre modeller. Ikke dykker jeg heller.
Den er for så vidt spennnede som et "teknisk mesterverk" men er ikke for meg.

Sponon, når får vi se deg med Deepsea på skinnreim? Eg ventar ;)
 
Deepsea er fantastisk fet! En venn har den, og det kommer en ny slik i "samlingen" min i løpet av året! Da de desverre ikke er gratis tar det jo trossalt litt sparing å kjøpe en.

Bildene er tatt på skitur... ref lekker grønn bukse og litt crap bilder.

252159.jpg

22513.jpg

690760.jpg
 
Deepsea er jo en rugg av en klokke og passer på langt nær alle, heller ikke meg! Synes ikke den klokken er noe å hoppe i take for i det heletatt, ikke sikkert man klarer det med den vekten på hånden heller;) Er jo tøft at den tåler det den tåler etc, men synes ikke alle skriften på skiven, tyngden eller tykkelsen på klokken kler seg i det designet den har! Ser ut som de har putta en eldre seadweller på anabole steroider! Den gamle seadwelleren synes jeg foresten er en fin klokke:) Så at mange prøver å eie denne klokken, for så å finne ut at denne ikke er noe etter en stund, er nok årsaken til at disse er tilsalgs både her og der..
 
Hypen som var for en stund siden rundt denne klokken har nok dessverre forsvunnet.... Kan vel sammenliknes med Breitling SuperAvenger i så måte. Den er stor, faktisk for stor i mine øyne. I alle fall når det gjelder tykkelsen.

Jeg kjenner to personer her på forumet som har denne og som kler den utmerket, nemlig Frik og pet-kri. Begge to er bredskuldrede karer på cirka 1,90 +/- og med armer som tømmerhuggere :) For nevnte personer er den perfekt. For så og si samtlige andre er den for stor og ceramic submariner det perfekte alternativet.

Hvor de har blitt av... tja.. ligger en del til salgs... Sikkert er par som ligger ubrukte i skuffer her og der også...

Rolex skal være klassisk og tidløst. Deepsea er en utrolig fet klokke (bokstavelig talt), men ingen "one and only"-klokke som tidligere antydet i tråden. Til det er den for stor og vulgær for de fleste..

Husker fortsatt et av mine første møter med Dipsi´n "in the wild" da jeg var på en boligvisning på oslo vest og en ikke ukjent megler dukket opp med nettopp dette uret på armen. Til dress og på en kar på maks 1,75 var dette så feil som det går an... :p
 
For meg er den perfekt, men som Risti sier er jeg ingen spinkel tass:D
Her er noen bilder tatt opp i gjennom tiden.

DSC08762.jpg


DSC08750.jpg


DSC07608.jpg


DSC07225.jpg


DSC07031.jpg


DSC04278.jpg


DSC04418.jpg
 
Til dress og på en kar på maks 1,75 var dette så feil som det går an... :p

Her er vi så forskjellig, for meg ser det mye verre ut med 36mm klokker på normalt store håndledd.

For meg virker det som de fleste rolex-entusiaster er veldig konservative og foretrekker de gamle modellene. En hver endring er å tukle med en helligdom, selv om kvaliteten er bedre på de nye. Tror det også har med trender å gjøre, vintage er jo veldig hot for tiden, og mange vil jo gjerne være trendy, og velger derfor heller de gamle modellene.

Det er bare vulgære mennesker helt uten stil, klasse og generell dannelse som velger DSSD. Sånn, da har jeg satt meg selv i bås også:mrgreen:

p1020176l.jpg
 
Sitter og funderer på ovenstående. Jeg kommer på en klokke her på sonen. ER det fler? Hvorfor har den ikke slått an bedre. Har selv hatt den eldre versjonen av deadweller, og må si at den nok er mer allround, men med tanke på at vi snakker om Rolex, og "verdens råeste dykkerklokke" så skulle vel denne ha funnet plass på fleres lanke, eller?

Etter min mening har det noe med kasse/lenke forholdet å gjøre, den ser ut som en snusboks holdt på plass av tanntråd.
 
Det med lenken blir faktisk en vane. Var skeptis i starten jeg også, men alt blir en vane sa reven osv osv..
Når sub blir for liten, er DSSD perfekt. Heldigvis har Rolex begynt å lage 42mm, sånn at skikkelige menn også kan bruke Rolex:cool:D:D
 
Det skal vel ikke stikkes under en stol at jeg mer enn én gang har vært på nippet til å slå til på Deepseaen. Hadde den på armen og var klar til å handle i sommer, men et eller annet sa det ikke var riktig.

Jeg må nok moderere meg litt og si at den er dau-feit, men når man tar trenden med mindre klokker i betraktning er i alle fall den vanlige oppfatningen blant ikke-kjennere at den blir for stor og fort kan oppfattes som vulgær... Faen heller a´ folkens... Nå sitter jeg som før i dag disset dipsi´n og vurderer kjøp som aldri før... Pokker ta dette forumet. Dårlig inflytelse kalles det :p