Rolex Divers GTG 1/8-2012

Medlem
26. sep. 2010
Sted
Asker
Jeg og et annet forum medlem (la oss kalle han Politioverbetjent Henriksen) hadde en liten GTG
igår der Rolex dykkerklokker sto i fokus. Vel, vi startet opp med litt crusing i en gammel kriger.

IMG_8025.jpg

Og så kom klokkene på bordet, vi begynner med tre generasjoner av Sea-Dweller.

IMG_8033.jpg

1665 "Rail Dial" fra 1979,16660 "Trip Six" fra 1984 og en første serie 16600 fra 1990.

IMG_8036.jpg

Nærbilde av 16660 viser den flotte "spider dialen", visere og time markører har utviklet en
lys gul aktig patina. Denne klokken ble kjøpt inn som en beater i 1984 og lever fremdeles
et "hardt" liv.

IMG_8037.jpg

Nærbilde av 1665 viser den ettertraktede "Rail dialen" Denne klokken er mint i ordets rette forstand.

IMG_8043.jpg

Et knippe med Subber, 7928 "Gilt chapter ring" fra 1965, 6536 "James Bond" fra 1959, 1680 "Red"
samt en Tudor "Snoflake"

IMG_8045.jpg

Gruppebilde, ehh... Glemte visst en.

IMG_8047.jpg

IMG_8062.jpg

Jeg har vel innsett at jeg aldri blir noen stor fotograf, men jeg håper dere har hatt glede
av bildene anyways. Takk for oppmerksomheten.

Kjempetråd.

Fikk skikkelig Mike Wood-feeling av den her :)

Både 6536 Bond og 1680 Red er helt nydelige!

Takk for at du deler! Mye flott, spesielt begeistret for "Bond" klokken!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

For en samling! Takk for at du deler!

PS - neste gang bør du fotografere uten så bråkete bakgrunn!

Galskapen er gått ganske langt her, kanskje i sin aller mest kritiske fase.
Dette er i hvert fall uhelbredelig, grattis med det og grattis med flott stålhaug!

Takk for hyggelige ord ! Kanskje noen kan påta seg ansvaret for en større Rolex GTG igjen;)
Det er noe spesiellt med et mangfold på bordet....

PS - neste gang bør du fotografere uten så bråkete bakgrunn!

Helt klart, krille. Men bildene ble som vanlig tatt av en idiot med et vintage lommekamera:p

Selv om jeg har lyst på både det ene og det andre av nyere slag, så må jeg innrømme at gammelt ræl er det som får pumpa til å slå raskest. Helt uforklarlig egentlig, denne kjærligheten til gamle ting... Snakk om å eldes med stil :)

Kan nesten ikke vente til tritium på pepsi her på armen begynner å gulne... Blir gjerne med på en slik gtg neste gang, samtidig som jeg får lyst til å arrangere et nytt gtg. Kunne vært artig å forsøkt en maritim variant, leid en båt et par timer for eksempel... Blir jo en liten utgift men er man mange nok så er det sannsynligvis spiselig for de fleste, like spiselig som rekene ombord (fysj, rekegørr på lenka:|)...

Hyggelig om du tar ansvar for en GTG Greg, hadde vært fint å få med flere dannede ur i nærområdet samlet. Blir fraværende noen uker framover men hadde sett fram til en GTG litt senere.
Tom

To sterke aktører med hvert sitt arsenal, som forenes, og resultatet blir hinsides rått. Takk som deler :)