Rolex eldre sporstmodell

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Har lagt merke til i diverse tråder at gamle sportsmodeller har en høy stjerne. Jeg blir ganske lett påvirket, og dette er intet unntak. Har åpnet øynene mine for to ting,
1. Jeg må ha en eller annen Rolex i samlingen.

2. Dette trenger ikke å være "hovedur" lenger, og dermed åpner godt brukt - vintage verdenen seg.

Ser at Jonny har en Rolex 14060 til 23 laken på nettet. Uten boks og papirer, dette betyr litt men ikke alt, hvis den uansett blir en ceeper. Dette er vel modellen uten COSC. Etter å ha dummet meg ut med salg av min første rolex SD, mht verdistigning, ønsker jeg å gjøre et (i hvert fall litt) godt kjøp denne gangen. Jeg synes ovennevnte rolex er pen i sin enkelthet, men vet noen om dette er et ur som med tid og stunder vil kunne holde seg i verdi? Blir litt urolig av at dette er eneste modell uten COSC, men noen av dere kan kanskje berolige meg. Blir også inspirert av dette med å ha klokke fra sitt eget fødselsår. Må nok legge mye penger i det, men tanken begynner å komme.

Ja, vi er mange som har begynt å få øynene opp for vintage;)

Du skal sikkert klare å få igjen de penga, om litt. Men husk at strøkne 14060M med boks og papirer går for rundt $4000 i gråmarkedet...

Uten papir/boks kan en i alle fall trekke fra 2-3000 på en klokke i 20-30k området, slik jeg har forstått det.
Nå har jo selvfølgelig Jonny bedre greie på markedsprisen på Rolex enn de fleste, men det skal gå greit å få en 10 år nyere 14060M med papir/boks til den prisen på det private bruktmarkedet her til lands. Største problemet er nok å finne tak i en...
Et av de beste egenskapene en kan ha når det gjelder kjøp av Rolex er tolmodighet. Klokken 'din' dukker opp før eller siden, men det kan like gjerne være om 6 mnd som om 2 dager....

Nå kan man forøvrig vel ikke snakke om vintage, i ordets rette forstand, og 14060 i samme åndedrag, slik jeg ser det. Om 10-15 år derimot....

Hold øynene oppe etter f.eks 5513, 1680, 16800 hva sub angår (selvsagt 14060 og 16610 om ikke vintage er et must).
På GMT siden er jo 1675 en ettertraktet sak.

14060 er en flott klokke. JEg har nettopp solgt en slik med boks og papirer i strøken stand. Om du vil ha en krysning av vintage og brukbarhet ville jeg sett på en trans 16800 med matt skive (har en slik på hånden i dag - deilig patina).
Ellers har du jo "skikkelige" vintage ur, men de har en tendens til å koste litt ekstra. Selv har jeg nettopp solgt fire klokker for å lande en eneste vintage fra dette merket...

Har dette ene uret blitt vist her enda? I såfall hvor? Eller er det 'på vei'? :)

Hehe.. Dette ene uret er ikke blitt vist her inne enda nei. Det ble avlevert til en god kollega i Stockholm på fredagen som var. Problemet er at jeg selv ikke skal over dit før den 15. november, så det ser ikke ut til at jeg får det med på GTG på torsdag førstkommende. (med mindre noen her inne tilfeldigvis skal til Stockholm denne uken - send PM, så kan noen kanskje ta det med seg til Oslo?).
Avslører ikke helt med en gang hva det er for noe, men er vel kanskej ikke umulig å gjette seg frem til? Vintage Rolex sportsmodell i alle fall!

Um..hmmm..Spennende.
Selge 4 for en....

Skal en driste seg til å gjette på en modell brukt av huleboere evt en med noen røde bokstaver på...?
(jeg bare tenker høyt...forventer ikke svar her. Denne 'godteposen' får du spare til den tid kommer ;) )

Kan jo hende Jonny kan gå ned en tusing eller to.
Fordelen med å handle av ham er at du vet hva du får. Sikkert som banken.

Er mange her som har gode erfaringer med handler derfra.

Um..hmmm..Spennende.
Selge 4 for en....

Skal en driste seg til å gjette på en modell brukt av huleboere evt en med noen røde bokstaver på...?
(jeg bare tenker høyt...forventer ikke svar her. Denne 'godteposen' får du spare til den tid kommer ;) )

Hehe, ingen kommentar. Kommer vel en utfyllende hurra-tråd når jeg endelig har fått den hjem til gamlelandet.

Kan jo hende Jonny kan gå ned en tusing eller to.
Fordelen med å handle av ham er at du vet hva du får. Sikkert som banken.

Er mange her som har gode erfaringer med handler derfra.

kan si meg absolutt enig i denne uttalelsen
min erfaring er og at jonny er
Nøyaktig og ordentlig å handle med ,rask levering
og man vet at man får det man har betalt for

TAKKER SOM VANLIG.......

Det er minst en av dere som har satt meg på sporet av neste grail. Og tradisjonen tro blir det litt hemmelighold, men hvis alt klaffer så kan det hende at jeg dukker opp på GTG om 72 timer med noe rart på lanken. Kanskje.

Ah, vintage.....................................