Rolex er definitivt harry

Ingen tvil om at personer med nok penger og lite smak vil velge seg en Rolex når de først skal unne seg en dyr klokke.
Det er ikke uten grunn at det er den mest kopierte klokken der ute, og at de fleste "fake bærere" går med dem.

+1
Var hos en kunde igår, han hadde en SS/gull Rolex på armen.
Jeg spurte om han hadde interresse for klokker, det viste seg at det eneste han visste noe særlig om var prisen!

Akkurat det gjelder sannsynligvis også for endel PP-eiere. Jeg stod ved siden av en særdeles classy "pengemann" på Bjerke for noen år siden, som forlangte en fabrikksjekk på automatikken i sin Aquanaut. Den var faen ikke mye automatisk, mente han, den stilte seg ikke selv når han tok den på armen.

Kanskje vil Rolex til slutt bli så blodharry at bare den indre krets av aficionados vil nedlate seg til å bære et, som et hemmelig tegn i et broderskap av vise og opplyste menn og kvinner. Rolexus Illuminati. ;)

Slik opplevde jeg en konkret situasjon fra min arbeidsplass der vi driver med salg av kapitalvarer,og omsetter for 750 mill...i vår region.

Vi hadde et foredrag av en partnere fra Oslo, og satt i et relativt lite møterom slik at klokkespotting var innen rekkevidde.

Den ene foredrageren hadde en Omega Po ,den andre en Rolex med gull i senter på lenka.......
Vår venn med Rolexen ble i kaffepausen satt i "harrybåsen" pga den harry klokka. jeg bidro ikke i diskusjonen fordi jeg ønsket og se reaksjonen til "medel svenson"

Konklusjo= Rolex er faktisk harry i det brede folkelige lag.....lik det eller ikke lik det.
Denne myten spinner helt klart på at -alle som er harry bruker ofte fake Rolex.

Vi her inne på TS lever i en "boble" og har litt skylapper når det kommer til Rolex.
Skal ikke ta fra Rolex historien,eller rokke ved kvaliteten.....men vi må akseptere at andre har klare meninger om dette klokkemerke som heller mot harry.....

...

Vi her inne på TS lever i en "bobble" og har litt skylapper når det kommer til Rolex.
Skal ikke ta fra Rolex historien,eller rokke ved kvaliteten.....men vi må akseptere at andre har klare meninger om dette klokkemerke som heller mot harry.....

Jeg skjønner ikke problemstillingen; jeg kjøper ikke Rolex ut fra hva andre synes, jeg kjøper Rolex fordi jeg liker det selv :)

Jeg skjønner ikke problemstillingen; jeg kjøper ikke Rolex ut fra hva andre synes, jeg kjøper Rolex fordi jeg liker det selv :)

Er det ikke litt slik at -ingen liker Rolex til begynne med- men så blir du etterhvert "preget" av den harde kjerne her inne som sier at Rolex er "bossen"-og-skal-du-være-noe-her-inne-så-skaff-deg-rolex ???
Sier ikke at det er slik,men min oppfattning er slik...

Artig diskusjon :D Jeg jobber i et miljø der ingen bryr seg om hva jeg har på hånden, adm dir har en Seiko og bryr seg filla om jeg har en Rolex eller IWC. Annet enn at de overbærende og høflig spør meg om klokkehobbyen innimellom på samme måte som jeg høflig forhører meg om sykkelentusiastene har syklet noen ritt. Harry eller ikke har ikke kommet opp en eneste gang.

Jeg er glad i å forhåndsdømme folk selv, men pleier å bruke bokhyllene som indikator i stedet for klokke. Det er langt mer presist. Mange mennesker der ute med mer økonomisk enn kulturell kapital, som nevnt i artikkelen i Aftenposten. Flere DVDer enn gode romaner i hylla, og nei, Wonderboy, vinbøker og faglitteratur teller ikke. Det verste jeg vet er folk som tror de er noe fordi de er pene i tøyet men som mangler den minimale kulturelle allmenndannnelse.

Sånn, der fikk dere mine fordommer også :) Betyr antageligvis like mye for de det rammer som stemplingen av Rolex som harry gjør for meg ;)

Er det ikke litt slik at -ingen liker Rolex til begynne med- men så blir du etterhvert "preget" av den harde kjerne her inne som sier at Rolex er "bossen"-og-skal-du-være-noe-her-inne-så-skaff-deg-rolex ???

Jeg likte ikke Rolex før jeg ble ordentlig kjent med merket. Jeg oppfattet det som "harry". Men, så ble jeg kjent med Rolex, deres historie og kvalitetsfokus og forelsket meg helt. Ikke minst i designet. Hva andre mener er meg revnende likegyldig ;)

For min del er det omvendt.
Tidligere var det kun Rolex som gjaldt.
Så skulle jeg være så fin på det ved å bare ha noe som ingen kjente igjen.:roll:
Og nå har jeg innsett at det er helt akseptabelt å gå med Rolex igjen.;):cool:
Populariteten og antall samlere verden over sier vel sitt også.

Forøvrig burde man se ned på Patek også, om vi skal følge denne argumentasjonen. Det krever ingen fantasi å velge en Patek, kun et abonnement på DN (for reklamene) og nok penger. En krøsus med individuell stil burde vel strengt tatt velge Lange eller aller helst en one-off fra en independent watchmaker ;)

Jeg likte ikke Rolex før jeg ble ordentlig kjent med merket. Jeg oppfattet det som "harry". Men, så ble jeg kjent med Rolex, deres historie og kvalitetsfokus og forelsket meg helt. Ikke minst i designet. Hva andre mener er meg revnende likegyldig ;)

Artig svar......kjenner meg igjen litt der. Er selv i en glidende evolusjon mot faktisk Rolex....men Harry kimer ende i øret.....må nok ha litt lengre tid;)

Forøvrig tror jeg det er et litt særnorsk fenomen at Rolex er "politisk ukorrekt".
I USA, Storbritannia, Frankrike og ikke minst Italia, regnes det som et tegn på god smak og ikke minst positiv sosial status.

Er det ikke litt typisk for Norge at man føler at man bør be om "unnskyldning" om man har noe fint? (Dette gjelder nok ikke generasjonen født sent på 80-tallet og 90-tallet - "generasjon luksufellen" eller på Oslo Vest - sorry om jeg fornærmer noen)..

Om folk mener jeg er harry fordi jeg har Rolex, mens de selv kjører quartz-herk, så, ja..driter jeg i dem :)

Rolexus Illuminati te salutant

Hei,

Jeg heter Frode men du kan kalle meg Harry. For jeg er ganske Harry skjønner du. Egentlig er jeg trippel Harry. Men gjørr d någe? :cool:

Og snart blir jeg mest sannsynlig kvadruppel Harry. Det ser jeg virkelig frem til :grin:

Frode.