Rolex er definitivt harry

Harry og snobb er to utrykk som er så avhengig av avsenderens holdninger at de blir umulig å klassifisere fast..

Jeg er sikker på at selv eieren av en limegrønn Volvo 240 med rosa laksetrapp og kryssfinerspoiler på størrelse med vingespennet til et middels glidefly vil vite om noen han mener er harry..

På samme måte er det kretser hvor Rolex er blodharry og ecco og gant er dødssynder på lik linje med joggedress i kunststoff og joggesko med borrelås for oss i mer gjennomsnittlige kretser. :p

Dårlig gjort å henge meg ut på den måten her i forumet, rousp... :(

Hva er galt med stylet limegrønn Volvo 240, joggedress i kunsstoff og joggesko med borrelås?

Hele poenget til denne foreleseren, slik jeg skjønte det, er at deler av den "finansielle eliten" ikke vil bli sett bli levende med Rolex på armen.
Jeg tror han har helt rett. På samme måte som Gant loafers eller sko fra Ecco vil tvinge frem strenge represalier i denne gruppen;)

Patek, Audemars, Breguet eller til nød JLC og IWC er godkjent. På skosålene står det John Lobb, Edward Green eller Lazlo Vass. Rolex - uansett materiale - er for charterturister og avisbud.

Så kan det jo diskuteres om denne formen for snobberi er et spor bedre enn det som enkelte her på forumet står for.:):)Uansett, jeg tror at foreleseren har helt rett i dette, uten at det gjør han til noen ekspert på klokker...

Da takker jeg mine nye Gant loafers og Rolex for at jeg ikke vanker i disse kretsene, men jeg bør kanskje passe meg når jeg går forbi BAR.

Dårlig gjort å henge meg ut på den måten her i forumet, rousp... :(

Hva er galt med stylet limegrønn Volvo 240, joggedress i kunsstoff og joggesko med borrelås?

Les Pondus så forstår du ;)

Da takker jeg mine nye Gant loafers og Rolex for at jeg ikke vanker i disse kretsene, men jeg bør kanskje passe meg når jeg går forbi BAR.

Neeh, ville jeg ikke tatt så tungt.. Hva andre mener betyr da niks nada anyways. Hadde du brydd deg stort om det hadde du ikke gått rundt med en helgull Paneri.. Da hadde du nok hatt en Nixon. ;)

Tja, skal man snakke om harry er vel Breguet litt lenger opp på den listen i mine øyne. Tenker da på designet. Synd at et merke med slik historie kun har et eneste ur i utvalget som ikke er griseharry. Rolex er i mine øyne kvalitet. Kanskje ikke like raffinert som PP, men allikevel da shit. Er det bra nok for kongen, er det bra nok for meg. Setter mer spørsmålstegn til kompetansen og snobberiet til "de finansielle kretser" om de faktisk mener Rolex er harry. Men, men. Sånn er det ofte med nye penger.

Enig med rousp her. Hva som defineres som harry kan være veldig forskjellig ut fra hvor man selv står, pluss sin egen selvinnsikt i del tilfeller vil jeg tro.

Med Rolex på armen, Ecco-sko på føttene og manglende interresse for klær, er nok jeg veldig harry i en del kretser har jeg nå lært. Men det bryr meg overhode ikke, .....som jo også er et tegn på at jeg er harry (gir blanke i hva andre mener):D

Selv synes jeg Lada'en jeg så her i Bergen for noen år siden med en svær Mercedes-stjerne i grillen var harry.

Alltid deilig å ha noen å se ned på, da føler man seg bedre selv:p

Hehe.. Jeg slapp selv ut i live fra BAR på Tjuvholmen med Rolex på armen og loafers fra Gant. Tror imidlertid det kan skyldes at jeg snøvlet som en russisk ubåtkaptein og således ble tatt for å være en etterkommer av überharry(in a good way) Mr. Harald Heide Steen Jr...

Hmmmm :confused:

Hmmm,

Dette var en rar tråd... :confused: :D

Jeg jobber mitt i hjerte av finans Oslo og har gjort det i over 10 år. Ikke på noe tidspunkt har jeg oppfattet at Rolex sportsklokker i stål blir sett på som Harry, hverken vintage eller nye.

Kommer du derimot med en gammel Oyster DD på sliten lenke, eller en gull Rolex (evt med gull detaljer på) kan du ganske raskt bli stemplet... ( husk dåg at de fleste gir f.... i klokker unasett )

Submarinere av alle typer og den gamle typen GMT er definitivt helt blottet for harry faktor.... - men en gammel slaskete lenke er vel ikke akkurat noen innertier her heller.

PS; Morten William Knudsen er jo bare en kjempenerd... - drit i han a... ;)

Harry hva er det? Hvem i "bondelandet" Norge uansett rang, skal bestemme det? Reis til Milano, her blir til og med gull-rolex i finans miljøene betraktet som helt korrekt, bare resten av antrekket er korrekt..

Se også megler Nordvik i dagens Finans avis, han bærer hel-gull daytona med glans. Klokken kler den mannen som bare det!

AW:)

Harry hva er det? Hvem i "bondelandet" Norge uansett rang, skal bestemme det? Reis til Milano, her blir til og med gull-rolex i finans miljøene betraktet som helt korrekt, bare resten av antrekket er korrekt..

Se også megler Nordvik i dagens Finans avis, han bærer hel-gull daytona med glans. Klokken kler den mannen som bare det!

AW:)

+1

Forøvrig er diskusjonen interessant å følge, men en smått selvutnevnt "lokal helt" av en akademiker på BI er strengt tatt ikke helt representativ eller kompetansen jeg ville bruke som referanse for en markedsanalyse av Rolex. For det er ikke slik at finansbransjen oppfatter Rolex slik.
Stammekulturer finnes imidlertid over alt. Innenfor bransjer.
Men å generalisere et helt "brand" som harry blir selvsagt bare tøvete.

- Ja, jeg er blåruss.
- Nei, jeg studerte ikke ved BI, men NHH.
- Ja, jeg vanker i både bank, finans, forsikring, megling og andre bransjer.
- Og ja, ur representer for noen status.

Men felles er likevel det faktum at ingen urmerker er "bannlyst". Men innenfor en og annen "stamme" (en gruppe) kan ett og annet ur være det. I noens øyne.
Dette er likevel mest fordi "noen" i all sin iver ønsker å fremstå unike og spesielle, godt ispedd en dose behov for å hevde seg selv. På bekostning av andre. Hvilket sjelden er en god kombinasjon eller egenskap.
Dette gjør i mine øyne disse personer mer "harry" enn det/de dem definerer som harry.

Dessverre (eller heldigvis) er det innimellom slik at vi må utenfor landegrensene for å få en litt mer balansert fremstilling på enkelte ting. Litt som i denne diskusjonen.
Men BI-mannen hadde selvsagt ikke trengt det i dette tilfellet. Et generelt og bredere innsyn i finansbransjen i Norge ville hjulpet.
På den annen side; - det er noe som heter "ikke ødelegg et morsomt poeng med fakta".
Selvfølgelig føles det betimelig å slenge ut en slik påstand, for på den måten å heve seg selv overfor ferske studenter.

Forøvrig er det godt å registrere at vi i denne "TS-stammen" viser den riktige raushet, der det er lov å eie ethvert eksemplar av noe som viser tiden, uten at det skaper negative reaksjoner.
Hvorfor?
Sikkert fordi vi bare er genuint interessert i ur, gleder oss over dem i enhver form de måtte ha, og ikke bryr oss om andre ytre faktorer.
Det skal vi fortsette med.

Pussig, jeg har hatt denne diskusjonen med faren min for 2 år siden, og han sa nesten akkurat det samme som Moore skriver.
@Moore: Du er vel ikke faren min?:-?

:D

Er det hele bare så enkelt som at de som har behov for å (nedsettende) stemple noen som harry er litt utrygge på seg selv, og har et (usunt) behov for andres anerkjennelse?;)

LOL.

Whooo's your daddy...?:D

Pussig, jeg har hatt denne diskusjonen med faren min for 2 år siden, og han sa nesten akkurat det samme som Moore skriver.

Hehe..
Klok mann din far!;)
OG ellers; - jeg er aaaaltfor ung for den problemstillingen.:cool:

Er det hele bare så enkelt som at de som har behov for å (nedsettende) stemple noen som harry er litt utrygge på seg selv, og har et (usunt) behov for andres anerkjennelse?;)

LOL.
Whooo's your daddy...?:D

Sikkert en god kombinasjon av selvbilde og selvhevdelse.;)

Jeg har nettopp lest gjennom galleritråden til Moore, og dersom han vurderer adopsjon er det nok mange TS'ere som plutselig er foreldreløse...:)

Til en viss grad er vi nok alle opptatt av hva andre (ihvertfall likesinnede nerder) mener om klokkene våre, hvis ikke hadde det vært smått med unboxingtråder og bidrag til Galleriet og Dagens Klokke. Og en nykommer som flasher sin Nixon eller andre quartzmotemerker ville sikkert blitt møtt med samme milde overbærenhet her som bæreren av en Bling-Rolex i konservative finansmiljøer.

Vi må bare lære oss å gi f i hva andre mener. Unboxing og posting i dagens klokke gjør vi kun av raushet for å glede våre åndsfrender :mrgreen:

Som en liten reminder; for de som tror finanseliten ikke bruker Rolex!!??
W. Buffet bruker helgull Rolex DD.

Ta forøvrig en liten titt inne på Jake's Rolex Magazine.
Der får man en gang for alle slått ihjel den stakkarslige norske holdningen om at Rolex ikke representerer klasse.

Her finner man VERDENSELITEN innen politikk, kunst, film, musikk, idrett etc med Rolex på armen.

Da blir meningene til en inntørket, kunnskapsløs person uten utsyn lite verdt.
Synd at han får så mye oppmerksomhet.
Vi nordmenn er i vår grenseløse naivitet alt for lette å lede av de som norske, middelmådige journalister utpeker som "intelektuelle".

"Warren Buffett was once asked what he thought about Rolex and he said he thought Rolex was an amazing brand and that if it was ever for sale he would buy it immediately."