Rolex Explorer Matte Black

Tror vel det var Golfballen som skrev han spottet en ExpI Pro-hunter en gang. Om du søker etter prohunter/pro hunter/pro-hunter her på forumet tror jeg du skal finne en del info.

Alreight. Jeg så også bilde av Prohunter exp 2 nå, den var jo helt magisk. Vant ikke i lotto i går heller, så får vente til neste lørdag.

Pro Hunter Rolex er tøffe klokker, men jeg er usikker på hvordan disse holder seg i verdi i bruktmarkedet....og det er vel ikke mulig å få Rolex til å ta service på disse?

Jeg har også lest at Rolex ikke vil ta service på disse klokken, men vet ikke hvorfor. Men som jeg vet så har de et eget service senter i London hvis man skulle trenge en service :)

Edit: Tøff klokke forresten! :p

Jeg liker Prohunter versjonene veldig godt.

@Dharma; hvorfor vil ikke Rolex ta service på dem?

Disse klokkene kategoriseres som modifiserte utgaver av Rolex og du vil derfor ikke komme noen vei om du tar klokka til et Rolex Service Centre. Dette gjelder såvidt jeg vet alle typer modifikasjoner som blir gjort på en Rolex, små som store. Enten må du fremvise originale deler, ellers vil Rolex sette klokka tilbake i original stand og gi deg regningen på arbeid og deler. Korriger meg gjerne, hvis noen av de mer erfarne Rolex samlerene her på sonen mener jeg tar feil.

Jeg mener å ha lest på Pro Hunters eller et annet firma som utfører liknenede modifikasjoner sine nettsider at de spesifikt påpeker at original garanti frafaller hvis slike arbeid utføres på klokka, men som det ble nevnt her har Pro Hunter sitt eget service verksted i London! Og det er jo ellers ingenting i veien for å få service gjort av fagfolk utenfor Rolex systemet.

Dette er jo for de fleste her en helt teoretisk problemstilling. Hvor mange har hatt behov for å sende en klokke til et RSC?
Det finnes nok av dyktige urmakere både hos og utenfor ADs som mer enn gjerne gjør service på modifiserte og umodifiserte Rolex.

RSC'ene er nok et litt mer sentraleuropeisk og amerikansk "problem" enn for oss her.. som Mogens sier har de fleste her inhouse folk som fikser dette og ikke er helt fanatisk opphengt i slike problemer :).

RSC'ene er nok et litt mer sentraleuropeisk og amerikansk "problem" enn for oss her.. som Mogens sier har de fleste her inhouse folk som fikser dette og ikke er helt fanatisk opphengt i slike problemer :).

Christian ...

Jeg hadde ikke turt og skru på GMT en min. For og si det rett ut.. :D ;)

Hehe...vil ikke akkurat si at jeg er fanatisk opphengt i "slike problemer" så jeg nevnte det mer for opplysnings skyld enn noe annet :) Kjenner man de rette personene er jo ikke service noe problem. Personlig har jeg hatt alle klokkene mine til generell service hos RSC, til en rimeligere penge enn hva jeg forstår at en AD tar i Norge, men det er fordi jeg har mulighet til det.

Så kjør på med modding, har du lyst har du lov :)