Rolex fra 1974 på finn.no

Medlem
20. okt. 2008
Sted
Kristiansand
Er dette noe å legge penger i og evt. hvor mye kan denne gå for?

Setter pris på tilbakemeldinger fra alle dere med kompetanse på Rolex.

Det er jeg også nysgjerrig på :) Ettertraktet modell og høy prisklasse, det er ihvertfall sikkert.

Sjekk denne siden for mer info om disse klokkene. Jeg ville ha satt meg godt inn i dette, for et sted der står det noe som antyder at den der ikke er fra 1974. Den har 3-mill serienummer, noe som etter litt kjapp søking heller daterer den til 1970-72. Det behøver ikke være noe muffens, men kan jo fort være at dette er en hvit sub (rød ble visst bare produsert til 1973, selv om de lærde strides) som er byttet skive på osv. Når det gjelder pris: jeg snakket nylig med en norsk samler som har en rød sub til salgs, da ble det antydet en salgssum på rundt 60k.

edit: link til annonsen det er snakk om
edit 2: Roger har (eller hadde) en til salgs

Den er sannsynligvis solgt i 1974, helt vanlig at prod.dato er noen år før. Stemmer jo også bra med skiva. Årstallet er sikkert hentet fra arkivkortet til Alf Lie.

Prisene varierer noe helt vanvittig på "Red Subs" - sannsynligvis for at de fleste på markedet ikke var født med akkurat den skiva, franken og halv-fakes florerer. Jeg vet ikke helt hva arkivkortet til Alf Lie inneholder av opplysninger, men om skiven kan bekreftes autentisk er 60K slett ikke usannsynlig. Dog i den dyre enden av skalaen for et ur uten boks og papirer.

For å sitere en fyr på Vintage Rolex Forum:

I only buy from civilians.

Om du kjøper en klokke med sporbar historie utenom samlermarkedet er den stort sett i orginal stand. I noen tilfeller er den "ødelagt" av urmaker gjennom skifte av skive og visere, men du slipper ihvertfall at klokken bevisst er tuklet med for å fremstå som en mer sjelden modell. Jeg hadde ikke kjøpt en Red Sub på eBay, men gjerne av familien til han som kjøpte den i 1974.
60k er nok litt mye, synes jeg.

I only buy from civilians.

Haha, presis! Er man ute etter et samleobjekt er nok samlere de siste man skal henvende seg til. ;)

Sånn sett er kanskje denne et tryggere kjøp enn om man handler via Ebay (eller TZ og VRF for den saks skyld). Personlig syns jeg ikke den røde skrifta forsvarer titusener i ekstra kronasjer. Hadde det stått COMEX derimot...:D

Det var mitt bud. Jeg har senere fått beskjed om at et nytt høyere bud er mottatt. Egentlig hater jeg sånne budrunder, det er helt umulig å vite hva som er reellt og hva som er spill for galleriet. Og så forsøker man å holde det hemmelig, og ingen av aktørene på samlermarkedet prater med hverandre ... *meh* Regner med at Roger og Dag også er med, muligens flere av dere andre. Jeg er interessert, men ikke til hvilken som helst pris.

Nei, budrunder er noe dritt, med mindre kostnaden er uvesentlig (slik er det jo for noen). Kunne vært interessant å sette en WTB-annonse i Aftenposten, sette seg i loungen på et hovedstadshotell og vente på responsen. En viss engelskmann gjorde jo et og annet kupp på den måten.

Eller som jeg gjør her oppe, sette oppslag på REMA1000 og deale på Havna Pub. :mrgreen:

Jepp, jeg forsøkte meg på et slikt stunt i en lokalavis der jeg oppholder meg om sommeren. Ikke et eneste napp engang :)

Ikke et eneste napp engang :)

Tror kanskje redaksjonell omtale i Aftenposten, og å komme fra utlandet kan gjøre utslaget. (mer stas å bli lurt av en englskmann enn en nordmann)

Jeg har foreslått det før og jeg foreslår det igjen. Hvis en hel gjeng fra Tidssonen går sammen og gjorde det samme, så kunne man nok både få oppmerksomhet og interessante ur.

Han koser seg godt nå, Red Sub selgeren :) Bra for ham. Flere omganger med budrunder i kveld :D Det var vel ikke det han hadde tenkt seg når han la den ut. Eller kanskje visste han det meget godt?

Uansett, jeg skal nå ta en kikk på uret i ettermiddag, så får jeg se om jeg vil være med å leke med de store guttene eller ikke.

Han koser seg godt nå, Red Sub selgeren :) Bra for ham. Flere omganger med budrunder i kveld :D Det var vel ikke det han hadde tenkt seg når han la den ut. Eller kanskje visste han det meget godt?

Uansett, jeg skal nå ta en kikk på uret i ettermiddag, så får jeg se om jeg vil være med å leke med de store guttene eller ikke.

Håper også at du får den, en slik klokke fortjener en verdi eier som vil ta vare på den, og det er du ! :D

Takk for tillitten folkens, men jeg valgte å ikke bli med på de siste budrundene :? Da var allerede siste budet på 50k, og jeg synes ikke helt det passet for meg akkurat nå. Vet ikke hva sluttprisen ble. Uret var pent, historien vanntett. Gratulerer til hvem det nå var som tok den til slutt.

Jeg aaaaaangrer i dag :D Kan ikke vedkommende som kjøpte den gjøre seg kjent og gni det inn :D Jeg lover å være sykt misunnelig og full av lovord!

Jeg tillater meg å poste bildet inline :D Fantastisk ur, meget strøken på ny lenke!
Gratulerer så mye!

aee60b5_1680.jpg

Hm. Jeg la inn bud på klokken, men ga meg da det nådde 50k. Det burde jeg nok ikke gjort. Gratulerer med en veldig pen Sub.