Rolex GMT Master, ønsker info om modeller/pris.

Medlem
8. sep. 2012
Sted
Akershus
Hei,

Kikker litt på GMT Master, hvor mange "utgaver" av den finnes av nyere årsmodell? Farger på bezel osv.

Den jeg liker best av utseendet er egentlig: FINN.no - Mulighetenes marked

Noen som kan linke til en side med info om GMT Master utgaver?

Hva vil være normale priser å betale? Av en nyere årsmodell som er strøken, dette er vel umulig å svare på. Klokken i linken ligger til 40 000KR. Hvor mye verditap vil den ha ca neste 5-10år? Om den enda er strøken.

Hei,

Kikker litt på GMT Master, hvor mange "utgaver" av den finnes av nyere årsmodell? Farger på bezel osv.

Den jeg liker best av utseendet er egentlig: FINN.no - Mulighetenes marked

Noen som kan linke til en side med info om GMT Master utgaver?

Hva vil være normale priser å betale? Av en nyere årsmodell som er strøken, dette er vel umulig å svare på. Klokken i linken ligger til 40 000KR. Hvor mye verditap vil den ha ca neste 5-10år? Om den enda er strøken.

Nå vet ikke jeg hva du legger i nyere årsmodell. Men dersom du tenker på de helt nyeste så er den du har linket til, altså 116710 den eneste utgaven som stålmodell. Tidligere utgaver er 16710 som var siste modell før maxi kasse og keramisk bezel. Denne ble produsert frem til 2007 når 116710 overtok stafettpinnen. 16710 fikk man med pepsi, coke og svart bezel.

40 k for den du har linket til virker for så vidt spiselig, uten at jeg skal påberope meg å ha veldig god oversikt over prishistorikken på disse.

Verditapet er vanskelig å si noe om, men historisk sett har Rolex kjøpt second hand et veldig lavt verditap eventuelt en liten verdistigning. Det viktigste er at alle papirer og boks er på plass, for mange er dette veldig viktig. Har selv sett modeller som blir lagt ut 7000-8000 kr rimeligere enn tilsvarende modeller med boks og papirer, hvor de med boks og papirer forsvinner forholdsvis raskt mens de uten ikke blir solgt.

God side for GMT info http://gmtmasterhistory.com/index.html

Nå vet ikke jeg hva du legger i nyere årsmodell. Men dersom du tenker på de helt nyeste så er den du har linket til, altså 116710 den eneste utgaven som stålmodell. Tidligere utgaver er 16710 som var siste modell før maxi kasse og keramisk bezel. Denne ble produsert frem til 2007 når 116710 overtok stafettpinnen. 16710 fikk man med pepsi, coke og svart bezel.

40 k for den du har linket til virker for så vidt spiselig, uten at jeg skal påberope meg å ha veldig god oversikt over prishistorikken på disse.

Verditapet er vanskelig å si noe om, men historisk sett har Rolex kjøpt second hand et veldig lavt verditap eventuelt en liten verdistigning. Det viktigste er at alle papirer og boks er på plass, for mange er dette veldig viktig. Har selv sett modeller som blir lagt ut 7000-8000 kr rimeligere enn tilsvarende modeller med boks og papirer, hvor de med boks og papirer forsvinner forholdsvis raskt mens de uten ikke blir solgt.

God side for GMT info GMT Master History

Hei,

Takk for svar, er ikke så bevandret i klokkeverden. Når du sier pepsi/coke, mener du slik bezel:Rolex GMT Master ll 16760 Aka. Fat lady - FINN Torget , ?

Går det ann å skifte bezel til andre farger? Noen modeller som er "bedre" enn andre?

Uansett må den ha papiret og boksen, alt må være 100%.

Ser Lervik UR har en som er solgt, gikk sikker for godt over 30. 89modell. Forøvrig kun lest godt om Lervik her inne, så regner med det er en god plass å handle.

Hei,

Takk for svar, er ikke så bevandret i klokkeverden. Når du sier pepsi/coke, mener du slik bezel:Rolex GMT Master ll 16760 Aka. Fat lady - FINN Torget , ?

Går det ann å skifte bezel til andre farger? Noen modeller som er "bedre" enn andre?

Uansett må den ha papiret og boksen, alt må være 100%.

Ser Lervik UR har en som er solgt, gikk sikker for godt over 30. 89modell. Forøvrig kun lest godt om Lervik her inne, så regner med det er en god plass å handle.

Pepsi:
4ugarure.jpg

Coke er den som du linket til, men det er en 16760 som også har en tykkere kasse. Derfor den kalles fat lady eller Sophia Loren.

Bezel insert kan man bytte, og koster 750 kr hos Lervik om jeg ikke tar helt feil. Dersom du velger å gå for 116710 som du linket til innledningsvis kan du ikke bytte bezel ettersom dette er den nye keramiske bezelen, og ingen av de tidligere vil passe overens.

Dersom du skal ha en strøken GMT Pepsi eller Coke med boks og papirer må du nok regne med å betale noe over 30. Ville anbefalt deg å gå for et ur som nylig har gjennomgått service ettersom dette vil koste deg noen tusenlapper på topp av kjøpspris.

Er nok ingen modeller som er "bedre" enn andre per se, men det er litt forskjell på urverkene i forhold til modell. Noen har quick set dato, dette er ikke noe must dersom du skal ha dette som eneste klokke eller ha den i watch winder, men dersom du legger fra deg klokken slik at den stopper så kan det være litt slitsomt.

Min 16750 som er en GMT master (ikke II) har quick set dato, men den har ikke individuell GMT viser, noe som betyr at GMT hånden viser lokal tid i 24 timers visning. Dersom jeg skal justere den for andre tidssoner så må jeg rotere bezelen. Så vidt jeg har skjønt, så har GMT master II mulighet for å justere GMT hånden uavhengig av lokal tid.