Solgt Rolex Gmt-Master 1675/8 "Concorde" Unik mulighet!

Medlem
9. nov. 2009
Dette er mest sannsynlig første og siste gang du ser en slik til salgs i norge!
Klokken det er snakk om er en tidlig versjon Rolex Gmt-Master "Concorde" 1675/8 18 kt gull med sin orginale 7206 oysterlenke i 18 kt gull. Låsen er stemplet "2 69"
Det som er unikt med denne modellen er at denne klokken ble produsert i en svært kort periode 1968-1969 serienr 1,9m - 2,00M.
Klokken jeg selger har serienr 19062XX. Både serienr og modell nummer er "crisp" og meget godt lesbare. Denne klokken må ikke forveksles med en "vanlig nipple dial" 1675. Dette er en sjelden tidlig versjon av "Concorde" som har en emaljert skive. Det er antatt at det er kun klokkene med disse skivene som er ansett som de reele "concorde" versjonene. Unikt for disse skivene er at de hadde skive som var emaljert og hadde en bindestrek mellom teksten "Oyster Perpetual"

Klokken leveres en org Rolex croco skinn reim med gullspenne samt den orginale lenken. I tillegg til den helbrune bezelringen medfølger en org faded lysebrun/mørkebrun bezel ring.

Klokken er i meget god stand, det har vært en glede å ha den i samlingen, men nå er det på tide å la den gå videre.
Når jeg kjøpte klokken av en samler i Oslo ble jeg fortalt at han kjøpte den direkte av enken til en tidligere SAS flyger, klokken ble etterovertakelse av ham levert på service. (2011)

Pga verdi og pris på klokken, så ønsker jeg kun en face-to-face handel. hvis det kommer til salg så avtaler vi tid/sted for en overtakelse. Kun bank til bank overføring vil bli akseptert. Klokken kan innleveres kun til et Rolex autorisert Rolex service senter for en eventuell vurdering, dette gjøres etter avtale.
Link til en mini review av modellen
http://www.watchprosite.com/page-wf.forumpost/fi-732/ti-1029103/pi-7324938/

Dette er en unik mulighet for å få en unik klokke i samlingen. En slik sjelden modell vil bare stige i takt med årene fremover.

Vurderes solgt for 360 000kr.
Delbytte kan være aktuelt, men kommer an på hva du legger på bordet.

Redigert: