Rolex GMT Master 2 Hva bør jeg velge..

Medlem
3. jan. 2012
Sted
Oslo
Etter en lang og godt gjennom tenkt økt..

Har jeg mer eller mindre bestemt meg, for at jeg vil gå for en GMT master 2. (I steden for en explorer 2). Ser at jeg kan være mere tjent med og ha muligheten til flere tidssoner. Og dreibar bezel er absolutt interesangt.

Da har jeg et par spørsmål..

Hva bør jeg se etter og hva bør jeg velge syns Coca cola / Pepsi er innmari tøffe..

Er det noe jeg burde styre unna som kan være problematisk?

Har sett for meg en klokke som ikke er noe mere en ca 4-5år? (er det noe grunn til og ikke henge seg opp i det)

Er urverket på eldre modeller bedre/indre problematiske en nyere?

Jacek

Nå er jeg langt fra noen GMT-ekspert, men du kan jo ta med service i betraktningen om du kjøper et 4-5 år gammelt ur..og SEL (solide endeledd) aner jeg ikke når GMT fikk, men gir en mer solid følelse/mindre slark i lenken. Du trør uansett ikke feil med en GMT; hadde en på lanken i dag og den var nydelig :cool:

Lykke til!

Kjøper du en GMT 16710 (89-07) så sitter det et 3185 urverk i den. Noen av de aller siste kom med 3186 men disse er veldig sjeldne. SEL kom i 2000. Når det gjelder pepsi vs coke kan insertene kjøpes hos forhandler for 700 (ink montering) og kan lett byttes selv, så hvilken insert den har i utgangspunktet spiller forsåvidt ikke så stor rolle. I motsetning til andre rolexer er det akseptert å bytte insert på GMTen.

Så hadde jeg vært deg ville jeg sett etter en 2000 eller nyere som har vært på service nylig. Evnt før 1997 om tritium er ønskelig.

Sjekk ut denne for mer informasjon om GMTen: http://gmtmasterhistory.com/gmt-master_ref_16710.html

Kan være verdt å merke seg at lug-holes'ene forsvant i 2003. Ga kanskje et litt renere utseende, men selv synes jeg det er greit med hull fordi det gjør hyppig veksling mellom (NATO)rem og lenke til en lek.