Rolex GMT Master II til salgs på Finn.no

JWL

Medlem
17. jan. 2011
Det ligger en Rolex GMT Master II til salgs på Finn.no, selger er Preben Honda Lidi som jeg ser har solgt mange klokker tidligere.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26266621

Lurer på om det er noen her på forumet som har vært i kontakt med ham vedr. denne klokken. Da jeg snakket med han i dag kom det frem at bildene på Finn ikke er av den aktuelle klokken, og han var ikke helt nøyaktig i svarene da jeg stilte ham spørsmål heller. Personlig ble jeg litt skeptisk og lurer på om jeg har noen grunn til det. Nå er det visstnok en som har sagt at han skal ha den, men så lenge den bare er reservert er det håp.

Skulle det være noen som leser dette innlegget som har en GMT Master II liggende som vurderes solgt så ta kontakt. Jeg vurderer forresten også IWC big ingenieur da jeg synes dette er en fantastisk pen klokke.

Det ligger en Rolex GMT Master II til salgs på Finn.no, selger er Preben Honda Lidi som jeg ser har solgt mange klokker tidligere.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26266621

Lurer på om det er noen her på forumet som har vært i kontakt med ham vedr. denne klokken. Da jeg snakket med han i dag kom det frem at bildene på Finn ikke er av den aktuelle klokken, og han var ikke helt nøyaktig i svarene da jeg stilte ham spørsmål heller. Personlig ble jeg litt skeptisk og lurer på om jeg har noen grunn til det. Nå er det visstnok en som har sagt at han skal ha den, men så lenge den bare er reservert er det håp.

Skulle det være noen som leser dette innlegget som har en GMT Master II liggende som vurderes solgt så ta kontakt. Jeg vurderer forresten også IWC big ingenieur da jeg synes dette er en fantastisk pen klokke.

Han har fått gode skussmål her inne tidligere. Litt merkelig at han ikke legger ut bilder av den aktuelle klokken da...

Han sa at han hadde glemt kameraet på fjellet. Det sammen med at jeg tidligere b.la. ba han bekrefte at det var bilder av den aktuelle klokken i annonsen, uten at han gjorde det, medførte at jeg ble litt skeptisk.

Hmmm, merkelig. Jeg har kjøpt en klokke igjennom han og det gikk veldig
ryddig for seg. Men jeg syntes at hvis man bruker illustrasjonsfoto bør det
nevnes i annonsen.

prisen er vel litt stiv. Burde prute ned 3-4 tusen

Prisen er absolutt vel stiv, ja. Det er nå ikke så mange ukene (2-4 mnd) siden det, relativt sett, "flommet over" med slike (dvs det var 4-5 stk ute i løpet av en periode på noen uker). Da fikk man seg GMTc ned i 35-36.

Han hadde visstnok fått mange skambud på +- 30-tusen sa han og flere på 37 - 38-tusen. Vedkommende som han har reservert klokken til skal ha lagt inn bud på 40. Synes selv også at det er litt mye selv om jeg er fersk i faget.

Tusen takk for raske svar og tilbakemeldinger.

Ikke tro for meget på det selgere sier om at de har fått inn bud på.

Klokken er, som andre sier, altfor stivt priset. Han opererer også med en "nypris" som ligger 8100 kroner over reell nypris. De fleste burde være i stand til å få denne ny fra AD for rundt 47-48 000 i dag, med litt forhandling :)

Prisen er absolutt stiv, om klokka er så strøken som han gir utrykk for kan en pris på 38 være fornuftig. Har samme klokken selv og er veldig fornøyd, men den skal dessverre ikke selges. Lykke til

Har aldri handlet med ham tidligere, men har hørt mye positivt om ham som selger. Hvis du er interessert i en litt eldre GMT Master II, så har Roger Sveian en 2004-modell med Pepsi-bezel til salgs.

Har aldri handlet med ham tidligere, men har hørt mye positivt om ham som selger. Hvis du er interessert i en litt eldre GMT Master II, så har Roger Sveian en 2004-modell med Pepsi-bezel til salgs.

Tusen takk for tipset, men har i utgangspunktet sett for meg noe nyere.

Takk til alle som har gitt tilbakemeldinger i kveld også.

Arg...hadde det vært litt mer 'klokkepenger' på konto hadde jeg forsøkt å få kloa i den pepsien....Ja,ja. Sjansen byr seg nok igjen.

Jeg har også sett den aktuelle klokken annonsert, nypris nesten 60.000,-? Mener listepris pr dags dato er 52.500,-....
Er veldig nære å kjøpe en slik selv, (er nære en avgjørelse i alle fall :) ) og de tusenlappene jeg eventuelt må betale ekstra føler jeg er verdt det for å få en splitter ny klokke fra norsk AD kontra denne. Passerer Kristiansand på onsdag, så hvis klokken er usolgt og du vil jeg skal se på den, gi beskjed. Hvis du vil ha ny, ta kontakt snarest, så kan jeg se om det er noe å spare på å handle 2 nye vs 1 :)

Christian

Jeg har også sett den aktuelle klokken annonsert, nypris nesten 60.000,-? Mener listepris pr dags dato er 52.500,-....
Er veldig nære å kjøpe en slik selv, (er nære en avgjørelse i alle fall :) ) og de tusenlappene jeg eventuelt må betale ekstra føler jeg er verdt det for å få en splitter ny klokke fra norsk AD kontra denne. Passerer Kristiansand på onsdag, så hvis klokken er usolgt og du vil jeg skal se på den, gi beskjed. Hvis du vil ha ny, ta kontakt snarest, så kan jeg se om det er noe å spare på å handle 2 nye vs 1 :)

Christian

Takk for tilbudet Christian men ny klokke er nok ikke så aktuelt.

Jeg tror heller ikke det er noe poeng å tenke mer på den annonserte klokken. Den står fortsatt som usolgt på Finn, uten at jeg har hørt noe fra selger.

Godt å vite:)

Har lenge vurdert å flippe min, men funnet ut at neste gang den tanken slår meg skal jeg ta klokken av armen og putte den i bankboksen frem til jeg glemmer den. Så plutselig skal jeg komme på at jeg har en så godt som ny GMT liggende.

Har du sjekket i utlandet? Jeg kjøpte min i Hellas i sommer, med moms tilbake og Norsk moms havnet jeg på rett over 40k, men dette var rett før Rolex kom med sin prisøkning. Så er nok litt dyrere idag, men ikke så mye.

Ja, har sett litt på import fra UK. Det er litt å spare på å kjøpe den der, men ikke mye. Besparelsen ligger primært i forskjellig MVA rater.

Har kommet til at det blir en "norsk" klokke på meg :D

Plukket opp en splitter ny GMT II hos Lervik i Haugesund i dag :D
Superfornøyd med både klokke og service, sannsynligvis noe av det minst fornuftige jeg noengang har gjort ;)
Anbefaler absolutt å sjekke i Norge (les Haugesund) før man begynner med utenlandsprosjekter!

Christian

Plukket opp en splitter ny GMT II hos Lervik i Haugesund i dag :D
Superfornøyd med både klokke og service, sannsynligvis noe av det minst fornuftige jeg noengang har gjort ;)
Anbefaler absolutt å sjekke i Norge (les Haugesund) før man begynner med utenlandsprosjekter!

Christian

Grattis!

Derfor Knut var i så godt humør i dag? ;)