Rolex GMT-Master II

Kjøper en denne modellen ny må en nok regne med å ta en god skrell da de ikke har den samme populariteten som endel andre Rolexer. Nypris er over 80k, mens bruktprisen er langt ned på 50 tallet. Det ligger en på finn til 52k som du ser. Et par år gammel, men det gjør ikke helt den store forskjellen IMO da modellen er uendret siden 2007.

Jeg vil nå si at du må litt under 50-tusen for å kunne bruke betegnelsen God pris.

Ok, takk for raskt svar. Hva regnes som de mest populære modellene?

Det er nok de 'trauste' stålmodellene (SS - stainless steal) , hvor man ikke får ekstrakostnad pga gull eller andre kostbare kosmetiske fikser. De mest populære Rolexene er også de som er i et prisområde 'for massene'. Dvs under 40k brukt.
Alle Submariners i stål er meget attraktive (modellnr 16610, 14060, 116610 spesiellt). Også eldre (vintage) modeller som 5515 og 1680 går unna.
Får vel også legge til Sea-dweller modellene her. Kanskje spesiellt 16600, som er modellen før dagens DeepSea.

GMT Master / II i SS er også svært attraktive. Spesiellt 16710 modellen, men også 1675 og den nye 116710

Så har en jo Explorer I og II hakk i hel.

Generellt er det altså sportsmodellene som nok er lettest å omsette raskt. En har jo også Daytona og DateJust, til en viss grad, også.

Sikkert glemt noe, men dette var det jeg kom på i farten.

Jeg er enig med Ragamuffin. Vil i tillegg legge vekt på overgangsmodellene - GMT 16760 og 16750 samt 16800 og 168000. De har også blitt populære siden det er en fin sjanse til å skaffe seg vintage-modeller til en overkommelig pris.